خبرگزاری کار ایران

روحانی در مراسم افتتاح خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان:

خط انتقال آب از خلیج فارس را «انتقال امید» نامگذاری می‌کنیم/ دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۲۶۵

رئیس‌جمهور گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس متعلق به کارگران، مهندسین، مدیران و در واقع متعلق به همه مردم ما است چرا که از طراحی تا اجرا و تامین مالی آن همه توسط داخل کشور انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آئین بهره‌برداری از طرح انتقال آب خلیج فارس که در سی‌ودومین هفته از پویش «الف ب ایران» برگزار شد، طی سخنانی گفت: به درگاه خداوند بزرگ شکرگذاریم که در این ایام بسیار مبارک برای مردم ایران و جهان اسلام که ایام میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت است، ما توانستیم یکی از طرح‌های بسیار عظیم و بزرگ را به بهره‌برداری برسانیم. البته ما امسال طرح‌های بسیار بزرگی را از ابتدای سال تاکنون افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: این پروژه یک پروژه‌ی باور نکردنی بود و در دولت تدبیر و امید محقق شد، من باید این خط انتقال آب را خط امید نامگذاری کنم چراکه تنها آب به فلات مرکزی نرسید، بلکه امید رسید و همه کشاورزان ما امیدوار شدند و من افتتاح خط انتقال امید را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال طرح‌های بزرگی را داشتیم و در ادامه هم خواهیم داشت، طرح احیای دریاچه ارومیه را داریم که یک اتفاق بزرگ و خوب است، همچنین طرح انتقال نفت را داریم که نفت را از گوره به جاسک خواهیم برد که طرح بسیار بزرگ و عظیمی است و البته طرح‌های بزرگی را ان‌شاءالله تا پایان امسال و اوایل سال آینده به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: همه این‌ها به کوری چشم آن‌هایی انجام می‌شود که فکر می‌کردند با تحریم می‌توانند ملت ایران را متوقف کنند یا ما را در اجرای این طرح‌های بزرگ از حرکت نگه‌دارند اما علیرغم همه فشارهایی که بر مردم ما وارد شد و دولت تروریست در آمریکا بر سر کار بود، ما توانستیم قدم های بزرگی را برداریم.

روحانی در ادامه سخنان خود به داخلی بودن تمام اجزای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح متعلق به کارگران، مهندسین، مدیران و در واقع متعلق به همه مردم ما است چرا که از طراحی تا اجرا و تامین مالی آن همه توسط داخل کشور انجام شد، در تامین مالی آن عمدتا یا شرکت‌های داخلی سرمایه‌گذاری کردند یا صندوق توسعه کمک کرد و یا از تسهیلات بانکی استفاده شد. همچنین در بخشی مهندسی این طرح توسط مهندسین داخلی هم طراحی و هم اجرا شد.

وی ادامه داد: این کار بزرگ و عظیمی است که اجرا شده و ان‌شاءالله بقیه‌ فازهای آن هم به سرعت اجرایی خواهد شد. در این طرح بزرگ که بیش از ۸۰۰ کیلومتر مسیر انتقال آب است، این تنها فاز اول بود و این طرح ادامه پیدا خواهد کرد تا به مس سرچشمه برسد و بعد از آن هم به یزد و چادرملو خواهد رفت و صنایع ما را متحول خواهد کرد.

رئیس جمهور به اثرات محیط زیستی این طرح اشاره کرد و بیان داشت: در مسیر این طرح چاه‌های فراوانی وجود دارد که آن‌هایی که لازم باشد فعال خواهد ماند و آن‌هایی که نیاز نباشد بسته خواهند شد، همچنین ما چاه‌های غیر مجاز زیادی در کشور داریم که از لحاظ محیط زستی خطرناک هستند و با این طرح آن‌ها بسته خواهند شد، در واقع این طرح نه تنها صنعت ما را متحول می‌کند بلکه اهمیت قابل توجهی هم برای محیط زیست ما دارد.

وی ادامه داد: تمامی اقداماتی که از اجرا تا بعد از بهره‌برداری در این طرح انجام می‌شود براساس چارچوب‌ها و اصول محیط زیستی خواهد بود. یکی از ویژگی‌های مهم این طرح این است که در کنار اینکه برای صنعت و کشاورزی ما آب تامین خواهد کرد برای حیات و زندگی مردم آب شرب و شیرین مورد نیاز را تامین خواهد کرد. خب آب باید برای زندگی مردم هم تامین شود و در بعضی جاها شاید چاره‌ای نداشته باشیم جز اینکه آب دریا را شیرین کنیم و همانطور که امروز گفته شد در طرح آینده‌ بندرعباس، ۵۰ درصد از آب مصرفی مردم از آب دریا تامین خواهد شد. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در سال ۹۲، ۱۸ دستگاه آب شیرین‌کن داشتیم و امروز ۷۲ دستگاه آب شیرین کن داریم، اظهار داشت: این یک تحول عظیم و بزرگی است که در این ۷ سال رخ داده که ان شاءالله در سالی که ۹ ماه دیگر از عمر این دولت باقی مانده، با همان تلاش با کوشش روز اول و با همان امید روز اول، به کار خود ادامه می‌دهیم و من تردیدی در موفقیت دولت، ملت و مردم برای آبادانی ایران ندارم.

روحانی با تاکید بر اینکه همکاران من در دولت در نه ماه باقی مانده با همان امید و کوشش روز اول کار خواهند کرد، گفت:‌ برای آبادانی ایران از هیچ کاری دریغ نخواهیم داشت؛ سال‌های بسیار سختی را گذراندیم مردم عزیز ما بدانند نظیر سختی که به این دولت و مردم در این سه سال وارد شد را در تاریخ ایران سراغ ندارم، همیشه فشار و تحریم بوده است اما جنگ اقتصادی و در شرایط کرونا و در شرایطی که مردم ما نیاز به دارو و امکانات بهداشتی داشتند، این آقایی که در کاخ سفید بود بی‌رحمانه تحریم‌ها و جنگ را تشدید کرد.

وی یادآور شد: اینها به هیچ اصولی پایبند نبودند نه اصول انسانی نه به اصول حقوق بشر و نه به قوانین و مقررات بین‌المللی اما در عین حال مطمئنم ملت ایران در نهایت پیروز خواهد بود؛ اینکه مهم نیست بعد از انتخابات آمریکا که نتیجه آن هنوز مشخص نیست، ‌چه کسی سر کار خواهد آمد اما دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها راهی ندارند که در برابر قانون مقررات و فشار افکار عمومی صبر و مقاومت این ملت عظیم و بزرگ کوتاه بیاید،‌ادامه داد: این مردم در ۸ ماهه‌ای که گذشته کرونا را تحمل کرد، با تحریم و سختی‌ها مقابله کرد و توانست در برابر همه فشارها استقامت کند.  ما می‌توانیم موفق نهایی باشیم یکی از دلایل مهم آن نیز افتتاح همین پروژه‌ها است، اینها دلیل روشن و واضحی است که ملت ما زانو و کمر در برابر این فشارها خم نمی‌کند و بی تردید ما می‌توانیم در برابر دشمنان موفق باشیم و روزی آنها را وادار کنیم که پیمان،‌ قانون و مقررات را اجرا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز