خبرگزاری کار ایران

سیاووشی در گفت‌وگو با ایلنا:

چهره‌هایی از میان زنان می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کنند/ شورای نگهبان با استناد به جنسیت، خانم‌ها را رد نمی‌کند/ ای کاش دلایل گفته شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۲۶

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: زنانی در کشور وجود دارند که می‌توانند برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام و در رقابت‌های حضور پیدا کنند.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایلنا، درباه این که باتوجه به سخنان سخنگوی شورای نگهبان در خصوص ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری و بحث رجل سیاسی، آیا می‌شود گفت که بعد از گذشت سال‌ها در این دوره از انتخابات شاهد حضور زنان در میدان رقابت باشیم، گفت: رجل سیاسی یکسری شرایط عمومی و اختصاصی دارد؛ در شرایط عمومی جنیست در آن ذکر نشده است و افرادی که دارای سوابق خدمت به نظام هستند، می‌توانند در رقابت‌های انتخاباتی حاضر شوند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زنانی که آموزش دیده باشند و فرصت حضور در پست‌های کلان و میانی را داشته باشند، تعدادشان بسیار کم است، اما این افراد رجل سیاسی هستند و می‌توانند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل هم شورای نگهبان با استناد به زن بودن و یا جنسیت این افراد را رد نکردند، آقای کدخدایی چند دوره پیش گفتند که زنان هم می‌توانند شرکت کنند منتها این دوره به دلیل مسائل و مشکلات قبلی و بحران کرونا فکر می‌کنم مسئله مدیریت زنان، توجه به این قشر از جامعه را بیشتر کرده است و اهمیت حضور آنان را در منصب ریاست‌جمهوری شدت بخشیده است.

سیاوشی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌‌که آیا زنانی هستند که برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کنند، گفت: فکر می‌کنم یک تعداد از خانم‌ها ثبت‌نام کنند؛ اما امیدوارم دلایل ردشان به آنها اعلام شود، چرا که معمولا گفته نمی‌شود و فقط به گفتن کلیات بسنده می‌شود.

وی در ادامه گفت: باید در جامعه مطرح شود و حداقل عموم بدانند که زنان به دلایل جنسیتی که دارند، رد صلاحیت نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز