خبرگزاری کار ایران

احمدی بیغش در مخالفت با دوفوریت طرح حمایت از دهک‌های پایین:

نمایندگان تصور نکنند هر مشکلی در جامعه با دو فوریت حل می‌شود/ تصمیم‌گیری باید طبق کارشناسی باشد نه نظریات خلق‌الساعه

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۰۲۰

نماینده شازند در مجلس، گفت: نمایندگان محترم به این نکته توجه داشته باشند که دل همه ما برای مشکلات مردم می‌سوزد اما اینگونه نیست که هر چیزی را به عنوان ناهنجاری و مشکل در جامعه دیدیم تصور کنیم که با یک طرح دو فوریتی می‌توانیم آن را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی بیغش نماینده حوزه انتخابیه شازند در مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر «دو فوریت طرح حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه» طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) به مسلمانان جهان در مخالفت با این دوفوریت، گفت: ما نمایندگان ملت هستیم و وظیفه داریم درخصوص سرنوشت آن‌ها تصمیم بگیریم و نباید به دنبال طرح های خلق الساعه باشیم.

وی افزود: همه ما وقتی به کوچه و بازار در حوزه های انتخابیه می رویم با سوالات مردم مواجه می شویم اما باید بر اساس آنچه که عقل حکم می‌کند تصمیم بگیریم و اقدام کنیم.

احمدی بیغش با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درخصوص تامین کالاهای معیشتی، بیان داشت: ما یک طرح بسیار خوب را در همین هفته یعنی روز گذشته تصویب کردیم، آن هم طرحی که زحمت زیادی برای آن کشیده شد، حال در شرایطی هنوز تکلیف منابع آن طرح مشخص نیست به سراغ دو فوریت یک طرح دیگر در همان راستا رفته ایم.

وی افزود: نمایندگان محترم به این نکته توجه داشته باشند که دل همه ما برای مشکلات مردم می‌سوزد اما اینگونه نیست که هر چیزی را به عنوان ناهنجاری و مشکل در جامعه دیدیم تصور کنیم که با یک طرح دو فوریت می‌توانیم آن را حل کنیم.

نماینده شازند در ادامه به بررسی بودجه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: نکته دیگر این است که ما طی دو ماه آینده بحث بودجه سال آینده را داریم و قرار است این کار را انجام دهیم، بیاییم در بودجه سال آینده برای این طرح یک جایگاهی در نظر بگیریم، چرا الان با عجله و دو فوریتی انجام دهیم در حالیکه خودمان در همین هفته یک طرح ۳۰ هزار میلیارد تومانی را تصویب کردیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم این تصمیم را در بودجه سال آینده در نظر بگیریم و یا اتفاق خوبی که اخیرا وزارت نیرو به نام «برق امید» اجرا کرد و در این طرح برق برای ۳۰ میلیون نفر رایگان می‌کند، از طرح های این چنینی حمایت و آن را تقویت کنیم، همه چیز که با دو فوریت حل نمی‌شود.

احمدی بیغش در بخش دیگری از مخالفت خود با این دو فوریت، بیان داشت: شما برای شناسایی ۵ دهک چه راهکاری دارید، هنوز بعد از دو سال که دوستان عزیز و بعضی از همکاران مصوب و تلاش کردند، نتوانستند که سه دهک را شناسایی کنند، شما چطور می‌خواهید ۵ دهک را شناسایی کرده و شفاف سازی کنید؟

وی در پایان گفت: خط اعتباری بانک مرکزی را طراح محترم به عنوان یکی از منابع مالی مطرح کردند که این به معنای چاپ پول و افزایش تورم برای همان مردمی است که ما دلمان برای آن ها می سوزد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز