خبرگزاری کار ایران

حاجی میرزایی:

مشکلات آموزش و پرورش باید با همکاری دولت و مجلس حل شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۴۹۲

وزیر آمورش و پرورش در جلسه ارتباط و تعامل با سایر دستگاه‌های کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد فضاهای آموزشی ما از استاندارد برخوردار نیست، تاکید کرد:‌ آموزش و پرورش کشور از مشکلاتی رنج می‌برد که باید با تجربه همکاری دولت و مجلس این مسائل حل شود.

به گزارش ایلنا، "محسن حاجی میرزایی" وزیر آمورش و پرورش در نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت‌وگو بر محور تحول با حضور "علیرضا منادی سفیدان"، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای معاونان و روسای۷۶۰ منطقه در کشور به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزش دانش آموز (شاد) برگزار شد، ضمن تشکر از حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از وزارت آموزش و پرورش و تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: مهمترین موضوع گفت‌وگوی ما شکل گیری یک رابطه سنجیده بین دستگاه دولت و مجلس شورای اسلامی و به صورت خاص وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی است.

حاجی میرزایی افزود: یکی از نشانه‌های جامعه بالغ، میزان درجه هم افزایی بین ارکان جامعه است. در نظام هستی تمام اجزا با وجود تفاوت‌های مختلف همدیگر را کامل می‌کند تا بتوانند به یک هدف مشخص برسند. بنابراین شاخص اصلی برای حل بهتر مسائل، شاخص همکاری است و ما با برگزاری این جلسات در حال تجربه الگویی هستیم که حاصل آن حل بیشتر و بهتر مسائل این حوزه است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای ایجاد هماهنگی حداکثری، ضروری است در فهم و حل مسائل به دیدگاه مشترک برسیم و ما آمادگی خود را برای حضور و برگزاری نشست‌هایی این چنینی که به طور عمیق به چالش‌ها و مشکلات نظام تعلیم و تربیت می‌پردازد، اعلام می‌کنیم، گفت: آموزش و پرورش کشور از مشکلاتی رنج می‌برد که باید با تجربه همکاری دولت و مجلس این مسائل حل شود. علی رغم اینکه برخی از این مشکلات در طی سال‌ها بطور مداوم بررسی شدند ولی متاسفانه هنوز نتوانستیم آن‌ها را حل کنیم و اولین خواسته ما از شما این است که در این دوره از مجلس با همکاری و همفکری هم بتوانیم حداقل چند مساله از جمله وضعیت نیروی انسانی شاغل در این دستگاه را به طور جدی حل کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه آموزش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آموزشی خاص است و در شرایط دشوار انجام می‌شود، گفت: برای ده‌ها سال نظام آموزشی ما یاد گرفته بود که در ارتباط چهره به چهره و با حضور دانش آموزان و معلمان در کلاس درس، آموزش انجام شود و بر همین اساس تمام فعالیت‌ها و نظارت‌ها برنامه ریزی شده بود ولی امروز با وجود شیوع بیماری کرونا وعدم حضور دانش آموزان در کلاس و آموزش در بستر فضای مجازی، تمام نقش‌ها تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که در مسئله‌ای که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد، آموزش و پرورش ایران با تدبیر مناسب و اقدام خودجوش همکاران فرهنگی و دلسوزمان اجازه نداد استمرار آموزش از بین برود. ما تلاش کردیم که خدمت آموزشی متوقف نشود و این نشان دهنده دفاع معقول جامعه فرهنگی در مقابل یک مسائل و چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یک هفته بعد از شیوع ویروس کرونا توانستیم آموزش را از طریق تلویزیون و چند ماه بعد از طریق پلتفرم شاد پیگیری و ارائه دهیم، تصریح کرد: تاکید اصلی آموزش و پرورش بر حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس متناسب با پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است، ولی با این همه شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) و تلویزیون هم برای آموزش کامل برنامه ریزی شدند و البته به مدیران هم تاکید شده است که با نظارت کامل، آموزش تمام دانش آموزان را پیگیری کنند تا هیچ دانش آموزی از آموزش دور نماند. از جامعه فرهنگی و دانش آموزان انتظار داریم با وجود برخی مشکلات از شاد حمایت کنند و در حین حمایت سعی می‌کنیم مشکلات آن را نیز از بین ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، گفت: در حوزه فضاهای آموزشی مشکل داریم. بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی ما از استاندارد برخوردار نیست و برای حل این مشکل نیاز به کمک مجلس شورای اسلامی داریم. همچنین برای حل مسئله رتبه‌بندی معلمان که در سال گذشته از امتیازات فصل ۱۰ قانون بودجه کشوری استفاده کردیم ولی در اسفند سال قبل وقتی این امتیازات به تمام کارکنان داده شد، لایحه رتبه‌بندی معلمان را به صورت مجدد نوشتیم و به دولت ارائه دادیم و تلاش می‌کنیم که هر چه سریع‌تر آن را به مجلس برسانیم.

وی سندتحول بنیادین را روشنگر راه آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: سندتحول بنیادین مورد تاکید مقام معظم رهبری، شورای عالی فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور است که در طی سال‌ها گام‌های خوبی برای آن برداشته شده است ولی هنوز با مشکلاتی همراه است، تحقق سند جایی است که در کف مدرسه شاهد اجرای آن باشیم. برای آن برنامه ریزی‌هایی انجام شده که در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: ما در آموزش و پرورش آمادگی همکاری کامل با مجلس شورای اسلامی و مخصوصا کمیسیون آموزشی مجلس را داریم و درخواست می‌کنیم مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه به ما کمک کند و هدف نهایی این همکاری را حل حداقل چند مساله از مسائل اصلی آموزش و پرورش می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز