خبرگزاری کار ایران

نادری در مخالفت با جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات:

با این قانون مقام معظم رهبری هم نمی‌توانستند رئیس‌جمهور شوند

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۹۳

نماینده تهران در مجلس، گفت: طرح‌های این چنینی که یک طرح ملی است، نیاز به اجماع ملی دارد، شما نگاه کنید که از منتهی الیه چپ تا راست نسبت به آن انتقاد دارند و بسیاری در رسانه‌ها آن را مهندسی انتخابات می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد نادری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز یکشنبه ۱۱ آبان ماه در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: همکاران عزیز این طرح یک حسن و چندین عیب دارد.

وی ادامه داد: حسن این طرح شاید این باشد که هر فردی نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند و کار شورای نگهبان راحت می‌شود. منتها عیب آن این است که در شرایط فعلی کشور در شرایط کنونی اقتصادی که ملت درگیر نان سر سفره هستند، دامداران درگیر نهادهای دامی و غذای دام خود هستند و کشاورزان ما درگیر سم و کود هستند و این سیاست های نئولیبرال دولت مردم را گرفتار کرده است، آن ها چشم به مجلس دارند که با ارائه طرح های معیشتی مشکلات مردم را کاهش دهند، آیا در چنین اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست حمهوری اولویت دارد؟ 

نماینده تهران در ادامه اظهارات خود به شائبه مهندسی انتخابات توسط مجلس اشاره کرد و بیان داشت: نکته دیگر شائبه مهندسی کردن انتخابات ریاست جمهوری را توسط مجلس دارد، چرا باید چنین شائبه‌‌ای داشته باشیم آن هم ما که مجلس انقلابی هستیم و چنین نقطه ضعفی را برای خود ایجاد کنیم که رسانه‌ها از بیرون بگویند و بنویسند که مجلس در حال انجام چنین اقدامی است.

وی افزود: شرایطی که در این طرح نوشته شده است، اصلا شرایط کارشناسی نیست و کاملا سلیقه‌ای نوشته شده است، مثلاً سن نوشته شده است ۴۵ تا ۷۰ سال باشد، در حالیکه رهبری در گام دوم فرمودند که جوانان مسئولیت ها را برعهده بگیرند، همچنین از سوی دیگر رهبری نظام در زمانی که رئیس جمهور شدند ۴۲ ساله بودند یعنی با این قانون حتی ایشان هم در آن زمان نمی‌توانست رئیس جمهور شود. چرا ما مجلسی‌ها بیاییم یک فضای ناامیدی را برای جوانان ایجاد کنیم، اگر این طرح تصویب شود در جوانان سرخوردگی ایجاد می‌کند و من حدس می‌زنم که میزان مشارکت در انتخابات را به شدت کاهش می دهد و بعید می‌دانم که جناب آقای قالیباف هم موافق این طرح باشند به این دلیل که ایشان طرح نواصولگرایی را هم که قبل از حضور در مجلس مطرح کردند و تکیه اصلی این ایده به جوانان بود، لذا این شائبه مهندسی انتخابات را از اذهان بزداییم.

نادری در ادامه مخالفت با این گزارش، اظهار داشت: گفته ‌میشود که شهرداران شهرهای بالای ۳ میلیون نفر فقط می‌توانند، خب چرا شهردار شهر دو میلیون نفری نمی‌تواند شرکت ‌کند؟ یا اینکه گفته شده استانداران بالای دو میلیون، یک استانداری که استانش یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد چه معیاری مشخص می‌کند که توانمندی کمتری دارد؟ برای مثال همین استاندار خراسان جنوبی که بسیار توانمند موفق بود و بعد به استانداری خراسان رضوی رفت.

وی در پایان گفت: نکته آخر طرح‌های این چنینی که یک طرح ملی است، نیاز به اجماع ملی دارد شما نگاه کنید که از منتهی الیه چپ تا راست نسبت به آن انتقاد دارند و بسیاری در رسانه ها آن را مهندسی انتخابات می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز