خبرگزاری کار ایران

دلخوش در مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات:

برخی از موارد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، مخالف قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۸۱

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مغایرت برخی از موارد مطرح شده در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: من هم معتقد هستم  قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری حتماً باید اصلاح شود اما ایراداتی وجود دارد که  این کار ما را در انتخابات سخت می‌کند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم دفاع از حقانیت دین اسلام کار بزرگان، مشاهیر و فلاسفه است نه کار یک آدمی به اسم رئیسجمهور، او از بین چند نفر آدم به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود و قادر نیست همه موارد را درست تشخیص دهد.

وی ادامه داد: مبحث بعدی این است که مگر  می‌شود ما با مشاوران و معاونان کاندیدای ریاست جمهوری مصاحبه کنیم و این مصاحبه را مبنای رد صلاحیت فرد قرار دهیم؟ این خلاف قانون و شرع است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکات دیگری در این طرح وجود دارد این است که این طرح با قانون اساسی مغایرت دارد، بر اساس قانون اساسی کار شورای نگهبان احزار هویت داوطلب و نظارت بر انتخابات است پس ارزیابی برنامه نامزد و رسیدگی به احراز صلاحیت مشاوران داوطلبان توسط  شورای نگهبان مغایر اصول ۹۲ و ۱۱۸ قانون اساسی  است.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در ماده ۵۹ قانون موضوع ماده ۱۱ گزارش عبارت « نحوی داوطلبی خود را اعلام نمودن» خلاف قانون انتخابات ریاست جمهوری است و در مورد ثبت‌نام مغایرت با اصل ۱۱۶ قانون اساسی  دارد.

دلخوش ادامه داد: ورود شورای نگهبان در امر  انتخابات پیش از ثبت نام داوطلبان مغایر با  قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و مغایر اصول ۹۹ و ۱۱۸ است، از طرف دیگر به نظر من این طور که معلوم است ورود شورای نگهبان پس از ثبت‌نام داوطلبان و شروع روند انتخاب دستاویزی برای دشمنان مملکت و معاندین در مورد انتصابی بودن انتخابات و در نتیجه ایجاد تفرقه و اختلاف قرار می‌گیرد درحالیکه در شرایط فعلی مملکت نیاز به آرامش دارد.

وی افزود: این اقدام همین طور مغایر با بند ۹ سیاست‌های کلی مشارکت اجتماعی و بند ۶۶ و ۶۸ سیاست های برنامه ششم است اصل ۱۱۰ و بند ۵ اصل ۳ قانون اساسی است، این ماده به دلیل تضییع حقوق اشخاصی که به هر دلیل نتوانند در این بازه زمانی داوطلبی خود را اعلام کنند، است. 

نماینده صومعه سرا ادامه داد: پیشنهاد می‌شود بررسی شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان بعد از ثبت نام انتخابات که دچار ذیق وقت هم شده است چندماه زودتر آغاز شود تا این تبدیل به مشکلی که مغایرت با روح نظام جمهوری اسلامی دارد، نشود.

وی ادامه داد: امروز در موج مشکلات اقتصادی هستیم، مردم مشکل اصلی‌شان اقتصاد است ما باید توجه داشته باشیم در چنین شرایطی مسائل مهم‌تر و ضروری‌تر باید مورد توجه باشد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز