خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی در نطق میان دستور:

نفس انقلاب اسلامی چیزی جز گسترش فرهنگ و سیاست اسلام ناب نیست

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۲۹۱

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نفس انقلاب اسلامی چیزی جز گسترش فرهنگ و سیاست اسلام ناب نیست،کمیسیون فرهنگی مجلس با تهیه طرح هایی برای حمایت از نشر سیره سیاسی و اخلاقی پیامبر رحمت و خاندان مطهرش ارائه دهد

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در نطق پیش از دستور خود گفت: ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) است که اهل سنت ۱۲ ربیع و علمای شیعه هفدهم را برگزیدند.امام روح الله در تدبیری وحدت آفرین حدفاصل این چند روز را هفته وحدت نامیدند تا به این صورت با دسیسه دشمنان اسلام مقابله شود بنابراین هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین سیره نبوی برای جوامع بشریت است.

نائیب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که  کمیسیون فرهنگی مجلس با تهیه طرح هایی برای حمایت از نشر سیره سیاسی و اخلاقی پیامبر رحمت و خاندان مطهرش ارائه دهد، اظهار داشت:نفس انقلاب اسلامی چیزی جز گسترش فرهنگ و سیاست اسلام ناب نیست.

وی عنوان کرد: امام راحل در زمینه وحدت می فرمایند ما با مسلمین اهل تسنن واحد و برادر هستیم و اگر کسی کلامی بگوید و بین ما مسلمانان موجب تفرقه شود، بدانید که یا جاهل و یا از کسانی هستند که می خواهند بین مسلمانان تفرقه بیاندازند.

وی با اشاره به این که  قضیه شیعه و سنی به هیچ وجه در میان نیست ما همه برادر هستیم، بیان کرد: در کلام آقا هم چنین آمده است، آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی سر می دهد چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است چه بداند و یا نداند.

نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد:امر مهم و خطیر و تاکید بر وحدت شیعه و سنی مقطعی، تاکتیکی و مصلحتی نبوده بلکه استراتژیک و راهبردی است و ریشه در آیات قرآن و سیره ائمه اطهار و همچنین رویه و سنت مشایخ دینی و مذهبی برادران اهل سنت دارد.

وی خاطر نشان کرد:خوشبختانه اصل مترقی مطلقه ولایت فقیه به عنوان رکن رکین و قاعده زرین، جوهر و گوهر شالوده قانون اساسی در قالب اولی الامر مورد اذعان و تصدیق مذاهب اسلامی است به نحوی که پیروان مذاهب اهل سنت بر طبق اصول و مبانی بنیادین فقهی شان اطاعت و تبعیت از اوامر و نواهی حاکمیتی رهبری را بر خود فریضه شرعی دانسته اند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۲۳ هزار شهید اهل سنت در دفاع از حریم و حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیانگر فداکاری صادقانه و مخلصانه ای است که برای استقرار و استمرار شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران و حفظ و صیانت از تمامیت ارضی، یکپارچگی سرزمینی، تامین منافع ملی و تثبیت منفعت عمومی معمول گردیده است.

وی ادامه داد:دشمنان امت اسلامی و در صدر آن ها رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان استکبار جهانی متوحش برای مقابله با استقبال جهانیان از اسلام ناب و ممانعت از استقبال جوانان کشورهای اروپایی به دین مبین اسلام با وقیحانه ترین حالت به مبارزه با این رویکرد برآمده اند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت:کشورهای غربی برای آزادی مسلم شهروندان خود کمترین ارزشی قائل نیستند، مردم به ویژه جوانان اروپایی و آمریکایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات تجاوز به انسانیت همه انسان ها است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز