خبرگزاری کار ایران

روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم‌ها به مرحله بی‌رحمی کامل رسیده است/ درد و رنج مردم برای ترامپ بی‌اهمیت است/ بحران بعدی در جهان، بحران انتخابات آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۰۶۸

رونامه‌نگار آمریکایی با انتقاد از تحریم‌ها، آنها را در این شرایط بی‌رحمی کامل دولت ترامپ عنوان کرد و گفت: درد و رنج مردم برای ترامپ بی‌اهمیت است.

استفن کینزر، (stephen kinzer) نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی است. وی پیش از این خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمر بوده و چندین کتاب چاپ کرده است. وی در حال حاضر برای چندین روزنامه و آژانس خبری گزارش می‌نویسد. کینزر در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر بیان کرد

تحریم‌ها به مرحله بی‌رحمی کامل رسیده است

استفن کینزر در ابتدا با ابراز تاسف از گسترش شیوع کرونا در ایران و اعمال تحریم‌ها در این شرایط گفت: آخرین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران به مرحله جدیدی از بی‌رحمی رسیده است. حتی نیویورک تایمز سرمقاله‌ای را منتشر و اعلام کرد که "این اعمال گسترده تحریم‌ها تنها به مجازات جمعی ده‌ها میلیون مردم بی‌گناه ایرانی منجر می‌شود. در واقع تحریم‌ها در این شرایط بی‌رحمی کامل است.

درد و رنج مردم برای ترامپ بی‌اهمیت است

این تحلیل‌گر برجسته در ادامه خاطر‌نشان کرد: هدف آشکار ترامپ از تحریم در این شرایط، این است که به جهانیان نشان دهد کشورهایی که از ایالات متحده سرپیچی می‌کنند در بدبختی فرو خواهند رفت. در مورد عدم حساسیت دولت ترامپ نسبت به رنج انسان‌ها در ایران، فقط می‌توان اشاره کرد که این دولت نگرانی کمی نسبت به رنج و بیماری و شیوع کرونا در بین آمریکایی‌ها نشان داده است زیرا بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر در یک بیماری همه‌گیر تاکنون در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند، بنابراین نادیده گرفتن درد ایرانی‌ها کاملاً قابل پیش‌بینی است و این رفتار از ترامپ بعید نبود.

در این دنیا سلاح‌ها همیشه برای همه کشورها در دسترس هستند

استیفن کینزر در مورد پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: هدف از تلاش برای محدود کردن تسلیحات ایران اطمینان از این بود که ایران قادر به جلوگیری یا دفاع از خود در برابر حمله کشورهای بیگانه خواهد بود. در این دنیا خوشبختانه یا متاسفانه، سلاح‌ها همیشه در دسترس هستند. ایران و ایالات متحده باید با هم همکاری کنند تا آرامش به خاورمیانه بازگردد که در آن به جای هزینه‌های سنگین برای خرید تسلیحات، منابع صرف نیازهای ضروری انسان‌ها شود.

اروپا تمایلی برای به چالش کشیدن ایالات متحده در حوزه سیاست خارجی ندارد

وی همچنین در مورد مواضع اروپا اظهار کرد: اروپا نشان داده است که اساساً تمایلی برای به چالش کشیدن ایالات متحده در مورد مسائل سیاست خارجی درباره ایران ندارد. در همین حال، ایالات متحده از قدرت خود حتی در حد ترغیب گواتمالا برای اعلام حزب الله به عنوان گروه تروریستی استفاده می‌کند زیرا این گروه را با ایران در ارتباط می‌داند.

سیاست ترامپ در این سال‌ها دورتر کردن ایران و آمریکا از هم بود

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در مورد انتخابات آمریکا گفت: بحران بعدی در جهان،  بحران انتخابات ایالات متحده است. اگر بایدن پیروز شود و منصب خود را بدست آورد، دیپلماسی می‌تواند دوباره از سر گرفته شود. اما برخی هستند که چنین چیزی را نمی‌خواهند و امیدوارند ایران و آمریکا را از هم دور نگه دارند.

وی افزود: به ویژه در داخل ایران، این بدبینی ممکن است ریشه در رفتارهای ترامپ داشته باشند، زیرا سیاست وی دورتر کردن ایران و آمریکا است. پیروزی بایدن هیچ پیشرفت سریعی در این خصوص ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است طی یک دوره چند ساله این اتفاق رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز