خبرگزاری کار ایران

حاجی میرزایی خبر داد؛

بازنگری رتبه‌بندی معلمان در دولت

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۰۲۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش نویس لایحه بازنگری در رتبه‌بندی معلمان پس از تدوین در این وزارتخانه تقدیم دولت شد و در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در خصوص آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان ،گفت: یکی از مطالبات جدی معلمان بحث رتبه بندی معلمان بود که از سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفت و در دو نوبت انجام شد. 

وزیر آموزش و پروش ادامه داد:معلمان براساس صلاحیت ها از رتبه های یک تا چهار قرار گرفتند و از مزایای آن بهره مند شدند و از اسفند پارسال به دلیل فصل دهم که در اختیار همه کارکنان دولت قرار گرفت ضرورت بازنگری احساس شد و در نهایت با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه پیش نویس این لایحه براساس صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای معلمان مورد سنجش قرار گرفت و معلمان به یکی از رتبه ها اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: این لایحه با هماهنگی وزارت خانه تدوین و به دولت تقدیم شد و هم اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است و قرار است به طور فوریت در کمیسیون تصویب و به صحن دولت بیاید تا تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

حاجی میرزایی  در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که این پیش نویس چه وقت آماده و به مجلس ارائه می شود گفت: ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه لایحه را به مجلس تقدیم کنیم و امیدواریم در فرآیند بررسی مشکلی رخ ندهد.

 

وی در پاسخ  به سؤالی درباره این که نقل قولی از وزیر آموزش و پرورش منتشر و عناوینی مطرح شده است « معنای حقوق که می گیریم این است که خدمت را به طور کامل ارائه بدهیم کسی که قبول ندارد نباید پای آن را امضا کند » گفت: امسال سال خاصی است و آموزش شرایط خاصی دارد در سال های گذشته معلمین در مدرسه حضور داشتند و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان داشتند و فرآیند آموزش بر طبق نظارت ها انجام می شد.

 حاجی میرزایی افزود: من در یک نشستی که با معاونان و مدیران کل داشتم تلاش کردم که این مفهوم را مطرح کنم که امسال سال خاصی است و ما با روش های گذشته نمی توانیم مسائل را حل و فصل کنیم و چون آموزش های ما متنوع شده و بخش مهمی از آنها بر روی سامانه شاد عرضه و یا از طریق تلویزیون ارائه می شود باید مطمئن باشیم که همه دانش آموزان به آموزش با کیفیت دسترسی دارند و مخاطب من معاونان و مدیران کل بودند که حکم این مسؤولیت را پذیرفتند و باید خدمت را ارائه دهند و به هیچ وجه مخاطب صحبت من معلمان نبودند زیرا معلمان در شرایط کرونا کاری کردند کارستان و این زحمت معلمان بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز