خبرگزاری کار ایران

بررسی چالش‌های دعاوی خانواده در دادگستری تهران

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۹۲

نخستین نشست هم اندیشی قضات دادگاه‌های تجدید نظر و بدوی استان تهران با هدف بررسی موضوعات و مشکلات دادرسی در پرونده‌های خانواده برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عباس ذاقلی، معاون قضایی رییس کل و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر دادگستری استان تهران در این نشست اظهار کرد: فلسفه تشکیل این هم اندیشی، ایجاد وحدت رویه و دستیابی به یک نقطه نظر مشترک در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی خانواده است و بحث و تبادل نظر بر روی مسائل فی مابین یک ضرورت مهم به شمار می‌رود و موجب تسریع در رسیدگی، رفع اطاله دادرسی و اتقان آراء صادره خواهد شد.

سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر دادگستری استان تهران افزود: برخی از این مسائل که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد با هدف اتخاذ سیاست واحد برای شناسایی نارسایی‌ها موجود در قوانین و مقررات بوده و در تلاش هستیم با تعامل بهینه و مشترک آن‌ها را مرتفع کنیم.

وی پیشنهاد داد: ایجاد یک کار گروه مشترک و فعال می‌تواند مسائل مورد اختلاف را احصاء کند به نحوی که بیشترین مشکلات به مسائل شکلی بر می‌گردد تا ماهیتی و این موارد را می‌توان با هماهنگی‌های علمی فی مابین بر طرف کرد.

یحیی جعفری معاون قضایی دادگستری و رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران نیز در این نشست گفت: شان و جایگاه، دانش، ادبیات علمی و قلم قضات تجدید نظر، همواره برای ما محترم و محفوظ است و نظرات شما برای ما متنبه کننده و جنبه آموزشی دارد.

جعفری گفت: ما به دنبال رفع ابهامات و خلاء‌های قانونی و اختلافات و در نتیجه ارتقاء کیفیت، کمیت و ایجاد رویه واحد در دادگاه‌های بدوی خانواده هستیم و انتظار داریم ماحصل این جلسات منجر به ساماندهی مشکلات امور خانواده شود تا بتوانیم بیش از پیش، دقیق‌تر در رسیدگی به پرونده‌های قضایی خانواده قدم برداریم.

در این نشست ابعاد مختلف موضوعات خانواده از جمله ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده، مطالبه و تعدیل مهریه، طلاق، تمکین، کارشناسی، مشکلات واحد مددکاری، داوری، اعسار، رفع نواقص و اطاله دادرسی و... مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز