خبرگزاری کار ایران

واگذاری خدمات سلامت به مدیران دولتی ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۳۰

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال موادی از دستورالعمل واگذاری خدمات سلامت مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واگذاری خدمات سلامت به مدیران دولتی را ممنوع کرد.

به گزارش ایلنا، به دنبال شکایت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درخواست ابطال موادی از دستورالعمل واگذاری خدمات سلامت مصوب ۱۳۹۲/۲/۴ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این مورد وارد بحث و بررسی شد و نظر به اینکه واگذاری خدمات سلامت، واحدها و فعالیت‌های حوزه سلامت به مدیران واحدهای مختلف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مصداق انعقاد قرارداد مقاطعه کاری توسط واحدهای تابعه وزارت بهداشت با کارکنان آن وزارتخانه است، از این جهت با بند ۱۱ و تبصره بند یک ماده واحده قانون منع مداخله وزراء، نمایندگان مجلس و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری مصوب سال ۱۳۷۷ مغایرو خارج از حدود اختیار می باشد و ابطال شد.

متن مقرره باطل شده از این قرار است:

 ماده ۳۸- رعایت قانون منع مداخله کارمندان دولت در کلیه واگذاری ها به استثنای تفویض اختیار به مدیران دولتی الزامی است.

ماده ۴۰- به منظور افزایش بهره وری و استقرار نظام کنترل نتیجه و محصول و کنترل مراحل انجام کار و یا هر دو، جلوگیری از تمرکز تصمیم گیری و اعطای اختیارات لازم به مدیران برای اداره واحدهای تحت سرپرستی خود، موسسه دولتی می تواند اقدام به واگذاری واحدها و فعالیت‌ها به مدیران نمایند. در این شیوه واگذاری فعالیت‌ها و خدمات به بخش غیردولتی واگذار نمی شود؛ بلکه بین مدیر موسسه یا مقام مجاز از طرف ایشان تفاهم نامه ای منعقد می شود و تمام اختیارات مدیریتی، اداری، مالی و پرسنلی طبق قوانین و مقررات مربوط به مدیر واحد مجری واگذار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز