خبرگزاری کار ایران

روحانی:

اقدامات فرهنگی برای مصرف درست آب می‌تواند زحمات فنی را تکمیل کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۲۱۲

رئیس جمهوری گفت: کمتر در شهرهای بزرگ دنیا ما سراغ داریم که مردم بتوانند آبی را با این کیفیت مصرف کنند، آب‌هایی که از تصفیه خانه ها برای مصرف مردم تولید می‌شود همان کیفیت آب بطری هایی است که از فروشگاه‌ها میخریم و یا بهتر از آن.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه هشتم آبان‌ماه در مراسم سی و دومین هفته از پویش «الف ب ایران» در سخنانی گفت:  بسیار خوشحالم که به طور منظم در هفته‌های سال ۹۹ علیرغم همه فشارها و مشکلات موجود طرح‌های بزرگی را افتتاح کردیم. در این هفته هم به عنوان سی و دومین هفته افتتاح بسیار بزرگ و مهمی هم برای مردم تهران و هم برای مردم استان هرمزگان داشتیم که اعتبار این پروژه‌ها در مجموع ۳۳۴۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: من به بخش آب که بخش اول بود می‌پردازم که مردم عزیز ما بدانند فقط برای تهران ۹۰۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده و تصفیهها‌خانه‌های عظیمی در این شهر ساخته شده است، از جمله تصفیه‌خانه هفتم که در سال گذشته افتتاح شد و این‌ها نشان می‌دهد که برای این که مردم عزیز تهران در طول سال یک میلیارد متر مکعب آب و گاهی بیشتر از آن مصرف کنند، تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته است.

روحانی در ادامه اظهار داشت: این میزان مصرف آب رقم بسیار بزرگ و عظیمی است که کمتر در شهرهای بزرگ دنیا ما سراغ داریم که مردم بتوانند آبی را با این کیفیت مصرف کنند، آب‌هایی که از تصفیه خانه‌ها برای مصرف مردم تولید می‌شود همان کیفیت آب بطری‌هایی است که از فروشگاه‌ها می‌خریم و یا بهتر از آن. بنابراین خیلی مهم است که آب با بهترین کیفیت در اختیار مردم تهران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته تهران امتیازات بسیار بزرگی از لحاظ تاریخی و اقتصادی دارد اما چند چیز در تهران شاید کم نظیر باشد که یکی همین آب تهران است، آب تهران یکی از با کیفیت‌ترین آب‌ها در جهان است. معمولاً در دنیا آب با این کیفیت بالا به این صورت در اختیار مردم نمی‌گذارند که هم برای آشامیدن و هم برای بهداشت استفاده شود. ما باید قدردان این نعمت باشیم و باید برای مصرف آب برنامه‌ریزی کرده و فرهنگ خوب مصرف کردن آب باید مد نظر باشد که در این زمینه حرکت فرهنگی می‌تواند زحمات فنی را تکمیل کند.

 

ادامه دارد ..... 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز