خبرگزاری کار ایران

عمویی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

بررسی ۱۱ سوال نمایندگان از ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی/ ۵ نماینده از توضیحات وزیر خارجه قانع نشدند

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۵۸۴

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی جزئیات جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر امورخارجه کشور را تشریح کرد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان برگزار شد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ۱۴ سوال از آقای ظریف طرح شده بود که ۲ سوال به دلیل عدم حضور سوال کنندگان، مطرح نشد. یک سوال هم از طرف نماینده سوال کننده قبل از طرح پس گرفته شد. آقای ظریف در یک فرصت دو ساعته به ۱۱ سوال پاسخ گفتند. یک نفر از نمایندگان در جلسه از پاسخ ظریف قانع شد. پنج نفر از نمایندگان قانع شدن از پاسخ وزیر امور خارجه را به بررسی پاسخ مکتوب آقای وزیر و برگزاری جلسات کارشناسی موکول کردند. اما پنج نفر از نمایندگان، از پاسخ ارایه شده به سوالات خود قانع نشدند و خواستار طرح سوال از وزیر امور خارجه در صحن علنی شدند. 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه درباره ملی یا محلی بودن این سوالات در جلسه آتی کمیسیون رای گیری خواهد شد، افزود: عمده محور سوالات طرح شده در جلسه امروز اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری دیپلماسی اقتصادی و توسعه فعالیت و تجارت در مرزها با همسایگان بود. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: آخرین پیگیری های وزارت امور خارجه در موضوع چهار دیپلمات مفقودالاثر ایرانی از جمله حاج احمد متوسلیان هم محور دو مورد از سوالات بود. 

وی در پایان بیان داشت: آقای ظریف در این جلسه توضیحاتی از اقدامات وزارت امور خارجه در موضوع مناقشه قره باغ و پیگیری طرح جمهوری اسلامی ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز