خبرگزاری کار ایران

ادعاهای پمپئو درباره حمایت از مردم ایران

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۲۱۴

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای به طرح ادعاهای بی اساس علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای بی‌اساس مدعی شد: ایران به جای استفاده از ثروت منابع طبیعی خود برای بهبود شرایط زندگی مردم ایران،  نفت خود را جهت تامین مالی نیروهای مسلح، استفاده می‌کند و نیروهایی که به هرج و مرج و تخریب در خاورمیانه می‌پردازند‌ حمایت می‌کند. ما اجازه نخواهیم داد که این اتفاق بیفتد. 

وی گفت: امروز، مطابق فرمان اجرایی اصلاح شده ۱۳۲۲۴، ایالات متحده تحریم هایی را علیه چندین نهاد دولتی ایران و شرکت های دولتی بخش انرژی ایران که از نیروی قدس سپاه پاسداران پشتیبانی مالی کرده اند، اعمال می‌کند. ما همچنین چندین فرد و نهاد را نیز تحریم میکنیم.

پمپئو در ادامه یاوه‌گویی خود ادعا کرد: این تحریم ها اقدامی مهم در اعمال فشار حداکثری برای محدود کردن توانایی ایران است. اقدامات ما  دسترسی ایران به وجوهی که برای  حمایت از برخی گروه‌ها در سراسر جهان استفاده می‌کند را محدودتر می‌کند. چند خریدار باقیمانده نفت خام ایران بدانند که آنها به تامین بودجه فعالیت های ایران در سراسر خاورمیانه، کمک می کنند.

وی در اظهاراتی مضحک مدعی شد: فشار حداکثری نه مردم ایران، بلکه ایران را هدف قرار می دهد. به همین دلیل است که وزارت خزانه داری مجوز  مربوط به مبادله کالای بشردوستانه و  دستورالعمل های مرتبط  با آن را صادر کرده است! ایالات متحده از حق مردم ایران در دسترسی به کالاهای بشردوستانه حمایت میکند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز