خبرگزاری کار ایران

نظری خانقاه در صحن مجلس:

امروز شاهد رشد سلطان فولاد هستیم/ دست دلالان و واسطه‌ها از بازار فولاد کوتاه شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۱۳۱

یک نماینده مجلس گفت: توقع داریم وزیر صمت نظارت‌های خودش را بیشتر کند و دست دلالان و واسطه‌ها در بازار فولاد کوتاه شود و برای برابری قیمت‌ها و نظام عرضه و تقاضا در صنعت فولاد، بورس فولاد فعال‌تر عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید غنی نظری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۶ آبان) مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی بازار فولاد گفت: برنامه ششم توسعه دولت را ملزم به فروش فولاد در بورس کرده، چرا فقط ۲۲ درصد فولاد در بورس به فروش می‌رسد ؟

نماینده خلخال با بیان این‌که ۶۰ درصد از فولاد به صورت شمش به فروش می‌رسد که در واقع خام فروشی و خلاف برنامه است، عنوان کرد: ۲ تناقض و پارادوکس آشکار در حوزه فولاد وجود دارد اگر ما بتوانیم این معظلات را حل کنیم  بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.  البته من می‌ترسم به دلیل ورود مجلس به این موضوع خباثان و دلالان بازار قیمت‌ها را بالا ببرند تا مجلس را تخریب کنند.

وی با اشاره به این که تولید در صنعت فولاد حدود ۲ برابر مصرف داخلی است، اظهار داشت: قیمت فولاد در بازار ما بالاتر از قیمت‌های عرف بین المللی است، این تناقض نشان دهنده عدم نظارت بر بازار است و سوداگری‌هایی توسط دلالان صورت گرفته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه شاهد رشد سلطان‌های فولاد هستیم.

وی ادامه داد: وزارت صمت در وظایف خود بر بازار کوتاهی کرده است و تولیدکنندگان به حال خود رها شده‌اند.

نظری خانقاه با بیان این که در بازار فولاد هرکسی هر قیمت‌گذاری که باب میل خود باشد انجام می‌دهد و مصرف‌کننده و منافع عمومی در نظر گرفته نمی‌شود، ادامه داد: یک بنگاه اقتصادی کوچک یا یک مغازه‌دار بارها و بارها مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد اما کارخانجات فولاد هر طور دلشان بخواهد فعالیت می‌کنند و مورد نظارت هم قرار نمی.گیرند.

وی تاکید کرد: توقع داریم وزیر نظارت‌های خودشان را بیشتر کنند و دست دلالان و واسطه‌ها کوتاه شود و برای برابری قیمت‌ها و نظام عرضه و تقاضا در صنعت فولاد  بورس  فولاد فعال‌تر عمل کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز