خبرگزاری کار ایران

نیکزاد در صحن مجلس:

وزیر صمت مقابل رانت‌خواران و دلالان بازار فولاد بایستد/ مجلس انقلابی از رزم حسینی حمایت خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۰۸۲

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت باید مقتدرانه و محکم جلوی رانت‌خواران و دلالان در فولاد بگیرد، اگر شما اقدام انقلابی انجام دهید، مجلس انقلابی از شما حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نیکزاد ثمرین در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۶ آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بازار فولاد، گفت: سیمان و فولاد در بازار مسکن، انبوه‌سازی، پروژه‌های عمرانی و توسعه شهرداری‌ها بسیار تاثیرگذار است، همکاران شریف بدانید قیمت نامناسب و غیرمنطقی سیمان باعث شده است بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها تعطیل شوند.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص سیمان چندین جلسه با آقایان مدرس خیابانی، سرقینی و رزم حسیمی داشتم، متاسفانه در این قضیه مدیریت مقتدرانهای در وزارت صمت نیست، چند روز اخیر در جلسه‌ای که با وزیر صمت داشتیم قول دادند که قیمت هر کیلوگرم فولاد بیش از ۸ هزار تومان نباشد، اما مناسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: سنگ آهن بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ تومان است، اما در بازار چندین برابر است. چرا باید ۱۷ هزار تومان باشد؟ انجمن شمش فولاد به من مراجعه کردند و در آن جلسه مشخص شد که اعتقادی به قیمت هزار تومان ندارد. امروز در دنیا با اقتصاد آزاد، فولاد هر کیلو ۴۲۰ دلار است.  اگر ما  دلار را ۲۷ هزار تومان حساب کنیم، فولاد باید کیلویی هزار تومان باشد.

نیکزاد بیان کرد: آقای رزم حسینی شما باید مقتدرانه و محکم جلوی رانت‌خواران و دلالان فولاد را بگیرید، اگر شما اقدام انقلابی انجام دهید، مجلس انقلابی از شما حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمار رسمی می‌گوید ۴۸ درصد از صادرات فولاد ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ کمتر شده است. چرا با انرژی یارانه‌ای و با حمایت دولت و با حقوق ریالی که به کارگران می‌دهیم از اقتصاد آزاد در دنیا صحبت می‌کنیم؟ فولاد و سیمان ما گران است دلیلش این است که با رانت‌خواران و کسانی که رانت ایجاد می‌کنند، برخورد نمی‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتظار است مجلس قیمت واقعی سیمان و فولاد را نشان دهد، عدالت رعایت شود؛ مدیریت مقتدرانه اگر در وزارت صنعت انجام پذیرد ما هم پشت کسی خواهیم ایستاد که دست رانت‌خواران را قطع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز