خبرگزاری کار ایران

پایگاه استراتژیست بررسی کرد؛

تفاوت رویکرد ترامپ و بایدن در مورد ایران

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۷۳۲

پایگاه ای اس پی آی استراتژیست در تحلیل خود به تفاوت‌های رویکرد بایدن و ترامپ در مورد ایران پرداخت‌.

به گزارش ایلنا به نقل از اِی اِس پی آی استراتژیست، ترامپ و بایدن هر کدام با موضوع ایران مواجه هستند و دستور کار ویژه خود را برای این امر دارند. ترامپ و بایدن هر کدام در مورد ایران هدفی دارند و راه دستیابی به آن را متفاوت می‌دانند.

در ادامه این گزارش آمده است: هدف ترامپ این است که دوباره بر سر برجام که توافقی هسته‌ای است، مذاکره کند یا به توافقی جدید برسد که دربرگیرنده موارد جدید و بندهای تازه باشد و توافقی وسیع و گسترده محسوب شود. این در حالی است که پمپئو ۱۲ شرط را پیش از این برای مذاکره اعلام کرده بود. در واقع استراتژی ترامپ به معنی ادامه رویکرد خصمانه و درگیری و  تقابل است. 

نویسنده این گزارش تاکید کرد: اما بایدن این رویه را رد کرده است. او به دنبال استفاده از دیپلماسی برای کاهش تنش و حل موضوع ایران است او می‌خواهد به برجام بازگردد و دوباره مذاکره کند. او نیز در مورد ایران سخت‌گیر است اما مسیری را ترجیح می‌دهد که در آن مذاکره ممکن است و نتایج آن برای هر دو طرف مطلوب است‌.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ترامپ معتقد به استفاده از  «فشار حداکثری» است. او خواهان انزوای ایران است در واقع می‌خواهد با اعمال تحریم‌ها ایران را به مذاکره وادار کند. شاید در صورت شکست این رویکرد، خواهان ایجاد اعتراض‌های مردمی در ایران و در نهایت تغییر نظام باشد که تاکنون در این زمینه هم موفق نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز