خبرگزاری کار ایران

ناصری نژاد در نطق میان دستور:

مشکل آب خوزستان بعد از ۴۲ سال همچنان پا برجاست/ مخالف انتقال آب از استان به شهرهای دیگر هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۷۰۰

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما بسیار ناراحت و نگران هستیم، از درد به خود می‌پیچیم امروز برای ما سخت است بعد از ۴۲ سال از انقلاب عنوان کنیم که مردم خوزستان مشکل جدی آب دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید ناصری‌نژاد در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به مشکلات استان خوزستان گفت: ما بسیار ناراحت و نگران هستیم، از درد به خود می‌پیچیم امروز برای ما سخت است بعد از ۴۲ سال از انقلاب عنوان کنیم که مردم  خوزستان مشکل جدی آب دارند.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعاً تا کی ما باید این درد را تحمل کنیم تا کی باید این مصیبت را به دوش بکشیم تمام نمایندگان خوزستان می‌دانند  مردم خوزستان گرفتار آب هستند.

وی با بیان این که باید مشکل آب خوزستان را حل کنیم، تا کی باید پشت این تریبون داد و بیداد کنیم، اظهار داشت: بعضی از دوستان باورشان نمی‌شد و می‌گفتند نمایندگان خوزستان مزاح می‌کنند اما امروزه با سفرهایی که بسیار خوب بود همه متوجه شدند مردم استان خوزستان در بین رودهای عظیم آب شرب ندارند، استان خوزستان که معروف است یک سوم آب کشور را دارد مشکل آب دارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس محترم مجلس در مجمع نمایندگان استان هم  اعلام کردند که خوزستان دو مشکل آب و اشتغال دارد، من تقاضا دارم نمایندگان محترم به سفرهای خودتان به خوزستان ادامه دهید تا مصیبت‌های ما را ببینید.

وی تاکید کرد: در استان خوزستان صدها روستا در کنار چاه نفت وجود دارد که مشکل آب و اشتغال دارند من تقاضا دارم نمایندگان عزیز و خواهران و سروران گرامی در اصفهان به خوزستان بیایند و مشکلات این شهر را ببینند و به باور برسید که مشکلات  خوزستان روز به روز حادتر می شود.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال آب به استان‌های دیگر از رودهای استان خراسان ادامه داد: از نمایندگان می‌خواهم بحث انتقال آب به شهرهای دیگر را از دستور کار خارج کنند چرا که خوزستان نابود می‌شود. حرفم این است  آیا درست است که ما نخل خوزستان را از بین ببریم اما در اصفهان برنج بکاریم! این نخل‌های بی سر را ببینید و ببینید که آبادان و خوزستان و شادگان به چه روزی افتاده اند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: آیا این مسئله را درک می‌کنید خوزستانی که مهد پیشرفت بوده است امروز مردمانش برای  کار به اصفهان و یزد مهاجرت کنند؟

ناصری‌نژاد بیان کرد: سیاست انتقال آب به شدت غلط است و آن را به صلاح کشور نمی‌دانیم و با جدیت این مسئله را هم دنبال خواهیم تا پایان یابد و از رئیس جمهور محترم و وزیر می‌خواهیم سریعاً نظر خودشان را اعلام کنند چرا که این کار به صلاح کشور نیست.

وی ادامه داد:  مشکل دوم خوزستان که باز هم عجیب است اشتغال است، آن هم با وجود این گمرکات و  صنایع بسیاری که در این استان وجود دارد؛ امروز چرا باید مردم استان خوزستان از بیکاری بنالند و برای کار باید به خارج از استان بروند.

نماینده شادگان تاکید کرد: بیکاری مردم خوزستان غیر قابل قبول است امروز ما در شادگان بیکاری ۴۵ درصدی را در کنار چاه نفت، صنایع فولادی و شرکت نیشکر شاهد هستیم  دوستان باور کنید اگر مدیریت درست، صحیح و دلسوزانه باشد همه این مشکلات به راحتی قابل حل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز