خبرگزاری کار ایران

دهنوی خواستار شد؛

تسریع دولت و کمیسیون اقتصادی در روند رفع ایرادات شورای نگهبان بر لایحه اصلاح قانون مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۵۹۴

نماینده تهران در مجلس، گفت: پیشنهاد ما این است که به جای تمدید قانون، دولت و کمیسیون اقتصادی تمام توان و تلاش خود را در جهت تسریع رفع ایرادات شورای نگهبان به کار ببرند و یا اینکه قانون تنها ۳ ماه تمدید شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محسن دهنوی نماینده تهران در مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده حدود ۲ سال است که در دستور کار مجلس قرار دارد و در قانون جدید بسیاری از ایرادات فعلی قانون مالیات کشور رفع شده است.

وی ادامه داد: همچنین درخصوص مالیات بر پایانه‌های فروش و پرونده‌های مودیان و غیره اگر قانون فعلی تا ۱۴۰۰ تمدید شود، می‌تواند به تاخیر در اجرای تکالیف ادارات توسط دولت منجر شود، لذا این تمدید ضرورت ندارد.

دهنوی در بخش دیگر افزود: پیشنهاد ما این است که به جای تمدید قانون، دولت و کمیسیون اقتصادی تمام توان و تلاش خود را در جهت تسریع رفع ایرادات شورای نگهبان به کار ببرند و یا اینکه قانون تنها ۳ ماه تمدید شود. قانون فعلی۵۰ درصد به اجرا در آمده است و اگر تمدید آن انجام شود ممکن است انگیزه لازم برای تسریع در رفع ایرادات از بین برود.

وی افزود: در مجموع بهتر است که با تمدید یک ساله مخالفت کنیم، چرا که این اتفاق، کار بزرگی در راستای شفاف.سازی اقتصاد است، اگر دولت می‌خواهد مساله را به صورت فوری حل کند، تمدید سه ماهه را درخواست کند و من پیشنهاد می‌کنم که با تمدید یکساله مخالفت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز