خبرگزاری کار ایران

محمودزاده در صحن مجلس:

وزارت اقتصاد پاسخ دهد چرا قبل از فراهم کردن زیرساخت‌ها نقدینگی مردم را به سمت بازار بورس سوق داد

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۵۸۴

یک نماینده مجلس گفت: وزارت اقتصاد باید پاسخ دهد چرا قبل از فراهم کردن زیرساخت‌ها نقدینگی مردم را به سمت بازار بورس سوق داده و از این رو قبل از اصلاح ساختار این بازار باید با مسببان این وضعیت برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال محمودزاده در جلسه علنی امروز (بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور دارایی و اقتصادی گفت: عموما افراد در دنیا به دلیل ریسک کم بازار بورس و نقدشوندگی سریع به فعالیت در این عرصه می‌پردازند.

نماینده مهاباد با بیان این که در مقطع کوتاهی شاهد سرمایه گذاری زیاد مردم در بازار بورس بودیم که متعاقبا سود نیز به دست آوردند اما متاسفانه به دلیل عدم آمادگی زیرساخت‌های این حوزه دچار آشفتگی شدیم، عنوان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی یکی از مقوله‌های زیرساختی برای فعالیت در بازار بورس به شمار می‌رود که مجموعه‌های ذیربط باید قبل از تبلیغات گسترده و جذب سرمایه‌های مردم نسبت به تحقق آن اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی وضعیت شرکت‌های حاضر در بورس نیز اهمیت زیادی دارد؛ زیرا مشاهده می‌شود برخی از شرکت‌های حاضر در بورس ورشکسته بوده و حتی وجود خارجی ندارند و این عامل موجب شد نقدینگی مردم به سمت شرکت‌های غیرفعال سوق پیدا کند.

محمودزاده در پایان گفت: وزارت اقتصاد باید پاسخ دهد چرا قبل از فراهم کردن زیرساخت‌ها نقدینگی مردم را به سمت بازار بورس سوق داده است از این رو قبل از اصلاح ساختار این بازار باید با مسببان این وضعیت برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز