خبرگزاری کار ایران

نماینده اهواز:

صندوق حمایت از بازار بدون تحمیل هزینه بر دولت تشکیل شود/ اشتباه موسسات مالی در بورس تکرار نشود

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۵۴۸

نماینده اهواز در مجلس، گفت: باید صندوق تثبیت بازار ایجاد شود و نباید اشتباهی مانند موسسات و بانک های خصوصی تکرار شود که از منابع دولتی هزینه عدم مدیریت وزارت اقتصاد و تخلف بانک‌های خصوصی تامین شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی یوسفی نماینده اهواز و باوی در مجلس در سخنانی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص بازار بورس، گفت: ما به جمعیت زیادی در باغ سبز نشان دادیم و وارد بازار بورس شدند اما آموزش‌های لازم را برای این ۲۰ میلیون نفر که اکنون در بازار هستند و تعدادی سهامدار سهام عدالت هستند و بخشی سرمایه‌گذار شخصی، فراهم نکردیم.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان که می‌گویند ۷۰ درصد از کسانی که وارد بازار سرمایه شده‌اند دارای سرمایه‌های خرد ۱۰ میلیونی بوده‌اند، اولین مساله عدم شفافیت سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌ها و کسانی که کارگزار هستند، است. تعدادی شرکت کارگزاری جمع شده‌اند و سرمایه مردم را جمع‌ کرده‌اند، فروش‌هایی که از سهام عدالت انجام شده به چه نحو و روشی انجام گرفته است؟ سرمایه مردم در اختیار کارگزاری‌ها قرار گرفته است.

یوسفی در ادامه بیان داشت: مساله دیگر آموزش بود که باید به صورت عمومی برای همه مردم ارائه می‌شد نه اینکه مردم را با تبلیغات وارد بازار بورس کنیم و آموزش ندهیم تا مردم گرفتار کسانی شوند که اکنون در حال دلالی نوین هستند.

وی افزود: ناهماهنگی بین وزارت اقتصاد و وزارت نفت باعث ریزش سهام شد و تعداد زیادی از مردم که با سرمایه‌های خرد یا دارایی زندگی خود وارد بورس شدند، سرمایه‌های خود را از دست دادند.

نماینده اهواز خاطر نشان کرد: همچنین اقدام دیگری که اهمیت دارد، ایجاد شفافیت در نحوه عملکرد و مدیریت بازار بورس و سازمان بورس است، همچنین باید صندوق تثبیت بازار ایجاد شود و این مساله باید بدون تحمیل هزینه به دولت و بانک‌های دولتی باشد. نباید اشتباهی مانند موسسات و بانک‌های خصوصی تکرار شود که از منابع دولتی هزینه عدم مدیریت وزارت اقتصاد و تخلف بانک‌های خصوصی تامین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز