خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی سپاه:

هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک مرزی، خط قرمز ایران است

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۳۵۸

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به استقرار پدافندهای ایران در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد: هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک مرزی، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا،‌ سرتیپ "محمد پاکپور" فرمانده نیروی زمینی سپاه که برای رصد و پایش امنیت مرزی، در مناطق مرزی آذربایجان شرقی حضور یافته بود، به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به درگیری‌های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه یگان‌هایی از نیروی زمینی سپاه به این منطقه اعزام و مستقر شده اند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی با هرگونه اشغال و تجاوز مخالف بوده و آن را محکوم می کند، ادامه داد: اعزام یگان‌های نیروی زمینی سپاه در راستای اهداف و صیانت از منافع ملی و همچنین تامین امنیت و آرامش مردم منطقه خواهد بود.

سردار پاکپور افزود: قرارگاه عاشورای نیروی زمینی سپاه از اولین روزهای درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مرزی فعال بوده و تحولات مرزی را رصد و زیر نظر داشته و اقدامات و تقویت های لازم متناسب با شرایط پیش آمده انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه تمامیت ارضی کشورهای همسایه برای ما محترم است ، تاکید کرد: هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک مرزی، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

شهرستان مرزی ۳۵ هزار نفری خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق کشورمان در امتداد خط جنگ قره باغ  واقع شده است.

از آغاز جنگ قره‌باغ میان جمهوری های آذربایجان و ارمنستان در ششم مهر ماه جاری تاکنون تعدادی راکت خمپاره طرفین به خاک کشورمان برخورد کرده است.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز