خبرگزاری کار ایران

امام در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ «برنامه محور» خواهند بود «نه شخص محور»/شرکت در انتخابات مورد اتفاق نظر عموم اصلاح‌طلبان است/ امیدواریم شاهد تغییر رویکرد شورای نگهبان باشیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۶۲

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی، گفت: اصل بر مشارکت در انتخابات است و به هیچ وجه تردیدی در آن نداریم اما نکته اساسی تهیه برنامه و انتخاب کاندیدای اصلاح‌طلب متناسب با برنامه‌ای است که تدوین می‌شود.

جواد امام دبیرکل حزب مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی و مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین جلسات و تصمیم‌گیری‌ها در شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، گفت: تا این لحظه هیچ تصمیم نهایی‌ای اتخاذ نشده است، در حال حاضر اعضای شورا همچنان در حال مشورت و بررسی هستند و نظرات مختلف اخذ می‌شود تا ان‌شاءالله بعد از جمع‌بندی نظراتی که مدعوین محترم در اختیار ما گذاشتند و هم جمع‌آوری نظرات احزاب، شورای هماهنگی بتواند تصمیم پایانی را اتخاذ کرده و نتیجه‌گیری خود را در زمان مشخص اعلام کند.

وی ادامه داد: جلسات شورای هماهنگی در جریان است اما برگزاری جلسه با صاحب نظران فعلا به پایان رسیده است، مگر اینکه مورد خاصی اتفاق بیفتد که بخواهیم در آن مورد مشخص نظر و تحلیلی داشته باشیم.

عضو شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب در ادامه درخصوص نظر غالب در شورای هماهنگی اظهار داشت: آنچه که تا این لحظه مطرح بود اما به جمع بندی نهایی نرسیده، این است که اصل بر مشارکت در انتخابات است و به هیچ وجه تردیدی در آن نداریم و همه اتفاق نظر داریم، اما نکته اساسی تهیه برنامه و انتخاب کاندیدای اصلاح‌طلب متناسب با این برنامه‌ای است که تدوین می‌شود.

وی افزود: همچنین این مساله قابل ذکر است که دوستانی که تا امروز اسم آن‌ها مطرح شده یا خودشان، خود را معرفی کرده و اعلام آمادگی کرده‌اند، این‌ها هیچ ارتباطی به تصمیم احزاب تا این لحظه ندارند، چرا که هنوز هیچ جمع‌بندی‌ صورت نگرفته و کاندیدای مشخصی نداشته‌ایم.

امام در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر تدوین برنامه از سوی اصلاح‌طلبان و همچنین لزوم تغییر رویکرد در نهادهای برگزار کننده انتخابات، بیان داشت: در مجموع در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان اصل بر این است که ما تلاش کنیم تا با برنامه مشخص و کاندیدایی که مشخصاً اصلاح‌طلب باشد، در صحنه انتخابات مشارکت داشته باشیم و این بسته به شرایطی است که برای احزاب و جریانات سیاسی اسلامی فراهم می‌شود، لذا اگر قرار باشد محدودیتی برای ما ایجاد کنند، ما نیز بر اساس همان محدودیت تصمیم می‌گیریم.

وی افزود: این طور نیست که ما با هر نوع محدودیتی مواجه شویم و باز هم تصمیم بر مشارکت ۱۰۰ درصدی بگیریم، حتی بدون کاندیدا، اصلاً این طور نیست اما اصل مشارکت بر ما فرض است و شرکت در انتخابات را برای خود فرصت می‌دانیم.

وی اظهار داشت: برای این مشارکت حتما باید برنامه و برای آن برنامه کاندیدای مناسب داشته باشیم، یعنی مردم قبل از اینکه بخواهند به کاندیدای ما رای بدهند در جریان برنامه‌های ما باشند، این یکی از بحث‌هایی است که تقریبا همه دوستان و احزاب در مورد آن اتفاق نظر دارند و ان‌شاءالله بتوانیم در هفته‌های آتی به جمع‌بندی برسیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: از سوی دیگر امیدواریم که شاهد یک تجدیدنظر اساسی در عملکرد نهادهای حاکمیتی و برگزار کننده انتخابات، خصوصاً شورای نگهبان باشیم، همچنین باید به این امر مهم توجه کنیم که مساله اصلی حضور مردم است، اگر همه این اتفاقات که ما می‌گوییم رخ دهد اما مردم حضور نداشته باشند اساساً راه به جایی نخواهیم برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز