خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه صورت گرفت؛

پایان کار کمیته تجاری ایران و پاکستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۳۹

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در پایان هشتمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی پس از دو روز مذاکره میان هیات‌های دو کشور در شهر "کویته" امضا شد.

به گزارش ایلنا، روسای هیات‌های ایران و پاکستان در پایان هشتمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی در محل سرکنسولگری ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان، تفاهم‌نامه همکاری میان دو کشور را امضا کردند.

"ماندانا زنگنه"معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس هیات ایرانی و "عبدالوحید مروت" رئیس گمرکات ایالت بلوچستان پاکستان تفاهم‌نامه کمیته مشترک تجارت مرزی دو کشور را امضا کردند.

"حسن‌ درویش‌وند" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته و "محمد رفیع" سرکنسول پاکستان در زاهدان نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه حضور داشتند.

طرفین در پایان نشست کمیته تجارت مرزی، بر تسهیل اقدامات‌ گمرکی، هماهنگی برای رفع موانع در مسیر تجارت، توسعه بازارچه‌های مرزی، مقابله با پدیده قاچاق انسان و مبارزه با قاچاق موادمخدر تاکید کردند.

 

"امان اله خان یاسین زی" حکمران ایالت بلوچستان پاکستان نیز با حضور در جلسه پایانی کمیته مشترک تجارت مرزی، بر اهمیت تعمیق مناسبات این کشور با جمهوری اسلامی ایران به ویژه توسعه مراودات میان دو استان مرزی تاکید کرد.

وی افزود: دولت پاکستان متعهد به گسترش هرچه بیشتر تعاملات با همسایگان به خصوص کشور دوست و برادر خود ایران است.

"عبدالصمد موسی خیل" رییس اتاق بازرگانی و تجارت کویته و "عبدالرحیم ریگی" رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و تجارت زاهدان نیز درباره راه‌های توسعه همکاری‌ها میان دو اتاق بازرگانی و همچنین اجرای موثر مکانیزم «تجارت تهاتری» سخنرانی کردند.

براساس این‌ گزارش، نهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان به میزبانی ایران مهرماه سال آینده در زاهدان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز