خبرگزاری کار ایران

فارن افرز بررسی کرد؛

آیا دور جدیدی از دیپلماسی بین تهران و واشنگتن شکل می‌گیرد؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۲۳

فارن افرز در تحلیلی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا، فارن افرز در گزارشی نوشت: اکثریت انتظار دارند تا دور جدیدی از دیپلماسی بین تهران و واشنگتن و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شود. جو بایدن، اعلام کرده که نامزد دموکرات‌ها در صورت پیروزی، آمریکا را به برجام بازمی‌گرداند. این در حالی است که ترامپ با اطمینان ابراز  می‌کند که در صورت انتخاب مجدد در انتخابات، در طول یک هفته با ایران به توافق می‌رسد.

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود اختلاف‌ها میان موافقان و مخالفان توافق هسته‌ای ایران، این اعتقاد وجود دارد که تحریم‌های بی‌سابقه علیه ایران، اهرم فشار مهمی را در برابر ایران ایجاد کرده است. اکنون طرفداران بایدن و ترامپ در مورد این که آیا باید از این فشار برای رسیدن به توافق بهتر استفاده کنند یا باید فشار را ادامه دهند که بتوانند امتیازات جدیدی را از ایران دریافت کنند، اختلاف‌نظر دارند.

فارن افرز نوشت: دولت بایدن می‌تواند معافیت‌های تحریمی را در ازای اعمال محدودیت‌های جامع‌تری نسبت به برجام بر برنامه هسته‌ای ایران پیشنهاد دهد. دولت ترامپ مشوق‌های جدیدی را پیشنهاد خواهد داد و  فشار را بر ایران افزایش می‌دهد تا بتواند به امتیازاتی بیشتر از توافق هسته‌ای دست یابد. هر دو طرف ادعا می‌کنند که ایران سخت در پی آغاز مذاکرات است تا بتواند با برداشته شدن تحریم‌ها، اقتصاد خود را نجات دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز