خبرگزاری کار ایران

انصاری مطرح کرد؛

ما صفر وصدی هستیم یا چهل ستون می سازیم یا بیستون/ مدیران وقت زیادی را با کارکنان سپری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۱۲۹

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور موضوع سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین آموزش های قبل از مدیریت حضور پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه به وقت ایران، با موضوع سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین آموزش های قبل از مدیریت حضور پیدا کرد و به سوال خبرنگار پاسخ داد.

سوال مجری: سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبتش با نظام مدیریت ما چگونه است و سازمان چه مسئولیتی دارد؟

بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی مسایل اداری و استخدامی کشور برعهده رییس جمهور نهاده شده و سازمان اداری و استخدامی کشور مسئولیت اداره این امر را برعهده دارد.

وقتی می‌گوییم نظام مدیریت نباید منحصر به نظام دولتی بشود چون ما کشور را می‌خواهیم اداره کنیم و بخش خصوصی ما هم سهم بزرگی در اداره کشور دارد.بخش خصوصی هم در این امر متولیانی دارند که باید به این موضوع هم پرداخته شود

سوال مجری : عملکرد بخش خصوصی نسبت به دولتی چگونه است؟

ما ساز و کارهایی داریم که بتوانیم مدیران آن بخش ها رو هم آماده سازی کنیم.نظام دانشگاهی ما هم با همین هدف تشکیل شده بعنوان مثال آموزشگاههای فنی و حرفه ای، شما با هر مدرکی بخواهید مدیریت کنید در یک مراکز خاصی آموزش های مدیریتی می‌بینید. در دنیا هیچ جراحی رو ابتدا به ساکن رئیس بیمارستان نمیکنند.

دوسال آموزش مدیریت میبیند، بعد پست ریاست را به او می‌دهند. در دهه ۷۰ دوره های آموزش مدیریتی مشابه دانشگاه برای مدیران گذاشتیم با بعضی از تفاوت‌ها ولی اکنون دیگر مانند آن زمان نیست.

از سال ۱۳۹۳ مصوبه ای در شورای عالی اداری به تصویب رسید تحت عنوان برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده . ما در واقع متناسب با این برنامه یک نظام شناسایی و استعدادیابی مدیران پیش بینی کردیم که این کار توسط کانون های ارزیابی که واقعاً دولتی نیستن انجام می‌شود.

کلیه دستگاه ها با مصوبه سال ۱۳۹۳ موظف شدند که نیروهای واجد شرایط برای تصدی مشاغل مدیریتی در سطوح مختلف رو ارزیابی کنند و بانک اطلاعاتی برایشان تشکیل دهند .

اگر کانون ارزیابی کننده تشخیص دهد که فردی نیاز به آموزش هایی دارد قبل از مدیریت باید این دوره ها را بگذراند . از ابتدای سال ۱۳۹۷ که انتخاب کسانی که از طریق کانون های ارزیابی صلاحیت اونها برای تصدی مشاغل مدیریت مورد تأیید قرارنگرفته بعنوان مدیر در دولت ممنوع است

ما در کشورمان یا چهل ستون میسازیم یا بیستون ...  این وسط چیزی نمی سازیم و صفر و صدی هستیم . قطعاً اشکالات متعددی در نظام مدیریتی ما وجود دارد . ما نزدیک ۶۶ هزار نفر مدیر مستقل در کشور داریم . طبیعی است در این حجم ۶۶ هزارنفری ضعف هایی هم وجود داشته باشد و مردم هم حق دارند که ناراضی باشند ولی من میگویم در کشور ما مدیران ما جزو اقشار زحمت کش هستند . یعنی اگر میزان وقت گذاری مدیران با دیگران کارکنان را مقایسه کنیم بدون استثنا مدیران ما وقت بیشتری را برای انجام کارهای خودشان می گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز