خبرگزاری کار ایران

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت:

درخواست بررسی «لایحه جامع انتخابات» را داریم/ دولت با طرح «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» مخالف است

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۹۶۵

معاون پارلمانی رئیس جمهور، گفت: در جایی که لایحه جامعه انتخابات وجود دارد، تهیه طرح توسط نمایندگان به نظر می‌رسد که در واقع به نوعی نادیده گرفتن کارهای کارشناسی است که قبلاً به صورت مفصل و مبسوط توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده است.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: تعداد قابل توجهی لایحه از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی از دوره دهم تاکنون تقدیم شده که مورد رسیدگی قرار نگرفته است، بعد از تشکیل مجلس یازدهم درخواست کردیم که لوایح دولت در دستور کار مجلس قرار گیرد، یکی از این لوایح، لایحه جامع انتخابات است که این لایحه واقعاً تمام ویژگی‌های یک لایحه جامع را در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات مجلس خبرگان دارد.

وی ادامه داد: برای تنظیم این لایحه کار کارشناسی وسیع، جدی و عمیقی انجام گرفته و نتیجه تجربه‌ی اندوخته‌ی دولت‌های مختلف، مجریان مختلف، ناظران مختلف و همچنین اظهار نظر کنشگران سیاسی، احزاب و گروه‌ها در این لایحه در نظر گرفته شده است.  برای تنظیم این لایحه مرکز پژوهش‌های مجلس هم با دولت همکاری کرد. همچنین سیاست‌های کلی نظام انتخاباتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد هم در این لایحه دیده شده است. 

امیری افزود: در جایی که چنین لایحه‌ای وجود دارد تهیه طرح توسط نمایندگان به نظر می‌رسد که در واقع به نوعی نادیده گرفتن کارهای کارشناسی است که قبلاً به صورت مفصل و مبسوط توسط دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

امیری در ادامه گفت: در دولت مطرح شد که مجلس طرحی را در دستور کار دارد به عنوان طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که در این خصوص در دولت بحث شد و دولت درخصوص این طرح نظر موافق ندارد و معتقد است که با وجود لایحه جامع انتخابات که در آن شفافیت منابع مالی دیده شده، رویه ها را وارد کرده و مراحل و اتفاقات غیرضروری را حذف کرده است. بر همین اساس معتقدیم که این لایحه از یک جامعیت خیلی زیادی برخوردار است و از همین جهت و در شرایط فعلی پرداختن به این لایحه بیشتر به نفع کشور است تا اینکه بخواهیم به دنبال اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری باشیم یا اینکه طرح دیگری را تهیه کردند به عنوان طرح انتخابات شورای شهر، بنابراین نظر دولت اصلاً مثبت نیست و قرار شد که وزیر کشور در مجلس به عنوان نماینده دولت و مخالف صحبت کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر برخی نمایندگان درباره رئیس جمهور، بیان داشت: آقای رئیس جمهور همواره تاکید بر تعامل قوا دارد، به‌ویژه ارتقای تعاملات بین مجلس و دولت، بنابراین ما با کلیت مجلس هیچ مشکلی نداریم اما آقایان انگشت‌شماری در مجلس هستند که اظهاراتی می‌کنند که زیبنده نظام جمهوری اسلامی و جایگاه نماینده مجلس نیست.

وی ادامه داد: ما گله‌مندی هایمان را به رئیس محترم مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم و گفتیم که در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی از سوی هیئت حاکمه آمریکا به شدت تحت فشار است و در یک جنگ اقتصادی تمام عیار به سر می‌بریم و اینکه دشمنان هر روز سعی می‌کنند که عرصه را بر ما تنگ‌تر کرده و دولت و رئیس‌جمهور را سیبل قرار دهند، بحث توهین به رئیس جمهور در این شرایط نتیجه‌ای جز خوشحالی دشمنان و هیئت حاکمه نابخرد آمریکا به دنبال ندارد.

امیری در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از عملکرد روز گذشته نمایندگان، گفت: از دوستانی که دیروز در مجلس شورای اسلامی موضوع را به بحث گذاشتند و امضاهایی که جمع شده بود را از دستور کار خارج کردند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. کاری که دیروز به منظور کنار گذاشتن این امضاها صورت گرفت منطبق با مصالح کشور بود. اگر دقت کنیم می‌بینیم که ما در این شرایط نیاز به اتحاد و انسجام داریم، همین امروز رئیس‌جمهور در دولت بار دیگر اظهار کردند که ما به عنوان دولت، همکاری قوای دیگر و نیروهای مسلح و همچنین هدایت مقام معظم رهبری را نیاز داریم.

وی در پایان گفت: امیدواریم که همه در کنار هم قرار بگیریم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم و خدای نکرده خواست دشمنان را که تفرقه، انشقاق و حاشیه است ان‌شاءالله همه ما از آن پرهیز کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز