خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بازرسی کل کشور:

تمام درگاه‌های تأمین دارو به ایران مسدود است

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۹۴۷

رییس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: علی‌رغم ادعای آمریکا که راه تأمین دارو و غذا برای ایران باز هست؛ اما تمام درگاه‌های تأمین و انتقال دارو و موادغذایی به کشور ایران مسدود است.

به گزارش ایلنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور در این نشست که به‌صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور روسای آمبودزمان شش کشور عضو هیأت‌مدیره انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های سازمان در زمینه مبارزه با کرونا، اظهار کرد: امسال با توجه به فراگیری ویروس کرونا، ملت ایران در دو جبهه در حال جنگ هستند؛ اول مبارزه با ویروس کووید ۱۹ و دوم جنگ با تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران که تأثیر قابل‌توجهی در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به‌ویژه در زمینه نیاز‌های بهداشتی مانند دارو و نیاز‌های غذایی داشته است.

وی با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: علی‌رغم ادعای آمریکا که راه تأمین دارو و غذا برای ایران باز هست؛ اما تمام درگاه‌های تأمین و انتقال دارو و موادغذایی به کشور ایران مسدود است. اما درعین‌حال ملت ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی در مدت بسیار کوتاهی ظرف کمتر از چند هفته توانست نسبت به تولید اقلام بهداشتی ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کرده و حتی فرآیند تولید داروی ویروس کرونا را شروع کند و در این زمینه به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

رییس آمبودزمان جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما تجربه خوبی در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی که در روز‌های اول شیوع این ویروس به‌شدت دچار مشکل بودیم، پیدا کردیم. به‌نوعی که امروز علاوه بر تأمین نیاز داخلی آمادگی صادرات برخی اقلام بهداشتی را داریم.

وی تأکید کرد: سازمان بازرسی‌کل کشور از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران بر همه اقداماتی که در جهت پیگیری کنترل این بیماری و رفع نیاز‌های اولیه مردم صورت گیرد، نظارت کرده است؛ ازجمله اینکه پیگیری سازمان باعث شد نسبت به تأمین تجهیزات اولیه بهداشتی قبل از شروع بیماری در کشور اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات موردنیاز مقابله با کرونا با پیگیری که سازمان بازرسی کل کشور انجام داد، مرتفع شد. نظارت بر توزیع اقلام در بیمارستان‌ها و کنترل میزان دپو یا نگهداشت اقلام مبارزه با کرونا در کشور باعث شد این اقلام از توزیع مناسبی برخوردار باشند.

وی گفت: یکی از اقدامات و تجاربی که ایران در جریان مبارزه با این ویروس دارد استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید اقلام بهداشتی است و همچنین استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و بخش‌های نظامی و انتظامی برای مبارزه با کرونا است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگر از این نشست، با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در ارتقای فعالیت‌های آمبودزمانی انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی چند پیشنهاد کاربردی ارائه کرد که با استقبال اعضا مواجه شد.

نائب رییس آمبودزمان کشور‌های اسلامی همچنین از این انجمن خواست با توجه به مذاکرات قبل، بیانیه‌ای درباره اهانت به قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) و همچنین خیانت امارات و بحرین در خصوص برقراری رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی صادر کنند.

در اجلاس هیأت‌مدیره انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی که به‌صورت آنلاین برگزار شد، شریف مالکوچ «رییس آمبودزمان ترکیه» و «رییس آمبودزمان کشور‌های اسلامی»، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور و نائب رییس انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی، مشتاق احمد سوکرا «نماینده فدرال مالیاتی پاکستان» و «دبیرکل انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی»، سابینا علی آوا «کمیسیونر حقوق بشر جمهوری آذربایجان»، محمد بن علی لو «آمبودزمان مراکش» و احسان حسین بابیکر «رییس سازمان شکایات مردمی سودان» حضور داشتند.

دستور کار این نشست که پیشتر برای اعضا ارسال‌شده بود عبارت است از «اقدامات و فعالیت‌های نهاد‌های آمبودزمانی در خصوص بیماری همه‌گیر جهانی کووید ۱۹»، «فعالیت‌های آموزشی»، «تقویت شبکه ارتباطی بین اعضای انجمن»، «پیشنهاد‌های مربوط به میزبانی اجلاس آینده هیأت‌مدیره و اجلاس مجمع عمومی برای سال ۲۰۲۱».

در اجلاس مجمع عمومی انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی که در سال ۲۰۱۹ در شهر استانبول برگزار شد، تصمیم گرفته شد که آمبودزمان کشور مراکش میزبان اجلاس هیأت‌مدیره انجمن در سال ۲۰۲۰ باشد. بااین‌حال به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، توافق شده است که این اجلاس از طریق ویدئوکنفرانس انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز