خبرگزاری کار ایران

طرح ملی ساماندهی و تنقیح قوانین و مقررات ثبتی کشور کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۸۶۷

طرح ملی ساماندهی و تنقیح قوانین و مقررات ثبتی برای نخستین بار در یک قرن گذشته با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک، کلید خورد.

به گزارش ایلنا، طرح ملی ساماندهی و تنقیح قوانین و مقررات ثبتی برای نخستین بار در یک قرن گذشته با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک، پس از انجام مطالعات گسترده و در پرتو ظرفیت‌های موجود با تعامل سازمان ثبت اسناد و املاک و پژوهشگاه قوه قضاییه به منظور تهیه مجموعه منقح قوانین و مقررات ثبت اسناد و املاک کشور کلید خورد.

این پروژه ملی پس از انجام مطالعات گسترده و در پرتو ظرفیت‌های موجود با تعامل سازمان ثبت اسناد و املاک و پژوهشگاه قوه قضاییه به منظور تهیه مجموعه منقح قوانین و مقررات ثبت اسناد و املاک کشور، آغاز شده است.

نظر به اهمیت این پروژه در قلمروی حقوقی کشور، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) نیز به تصویب و تأیید این مأموریت ملّی اقدام کرده است که نشان از جایگاه عنایت به این مسأله در سیاستگذاری‌های کلان علمی و تحقیقاتی دارد.

برای تنقیح قوانین و مقررات ثبت اسناد و املاک کشور، سه گام اساسی در نظر گرفته شده که گام نخست گردآوری و دسته‌بندی متون موثق، گام دوم تفکیک قوانین معتبر از غیر معتبر و گام سوم تهیه لایحه تجمیعی به منظور رفع پراکندگی از قوانین و مقررات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز