خبرگزاری کار ایران

نوروزی خبر داد؛

تصویب لایحه استرداد مجرمان میان ایران و روسیه در کمیسیون قضایی مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۶۲۲

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، گفت: در این نشست در مورد تقویت و افزایش تعداد کارمند و قاضی در تعزیرات، همکاری ادارات صمت با این سازمان، اطاله دادرسی، اجرای کاداستر، رعایت اخلاق اسلامی توسط قضات و دادستان‌ها با مراجعه‌کنندگان بحث و گفت و گو شد.

به گزارش ایلنا، حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در تشریح نشست امروز ( سه شنبه، ۲۹ مهرماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه استرداد مجرمان بین جمهوری اسلامی و دولت فدرال روسیه در این نشست خبر داد و گفت: همچنین موافقت‌نامه حقوقی در امور مدنی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور برزیل در نشست امروز تصویب شد و یک تبصره به موافقت‌نامه مبنی بر اینکه هر گونه تغییر در متن موافقت‌نامه باید بر اساس اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی باشد یعنی در موردی که دعوی خارجی باشد باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد الحاق شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: یک تبصره به لایحه مذکور مبنی بر اینکه هر گونه تغییر در متن لایحه باید بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی باشد اضافه شد؛ بر اساس این اصل تعهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قرارداد‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی از حضور وزیر، معاونان و جمعی از مسئولان دادگستری در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: مباحث زیادی در رابطه با مسائل حقوقی، دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی مطرح شد و وزیر قول پیگیری آنها را داد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم، کمبود کارمند و قضات در تعزیرات حکومتی را یکی از مباحث مطرح شده دانست و گفت: در این نشست در مورد تقویت و افزایش تعداد کارمند و قاضی در تعزیرات، همکاری ادارات صمت با این سازمان، اطاله دادرسی، اجرای کاداستر،  رعایت اخلاق اسلامی توسط قضات و دادستان‌ها با مراجعه‌کنندگان بحث و گفت و گو شد.

نوروزی یادآور شد: اولویت‌های کمیسیون و همچنین مفاد مربوطه به دستگاه قضا در برنامه ششم توسعه مانند تخصصی‌کردن و انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، تاسیس کارگاه‌ها و دانشگاه‌ها در زندان‌ها  و استخدام سالانه ۸۰۰ قاضی و ۲۰۰ کارمند در دستگاه قضا مطرح شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دقت در انتصاب قضات در این نشست مورد تاکید قرار گرفت، تصریح کرد: مقرر شد ارتباط ادارات تعزیرات حکومتی با اصناف و وزارت صمت برای ارائه بهتر شکایات تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز