خبرگزاری کار ایران

خضریان به ایلنا خبر داد:

ورود دیوان محاسبات به موضوع خلع ید مالک هفت تپه/ نمایندگان از حق قانونی خود برای سوال یا استیضاح وزیر استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۸۴۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:براساس مصوبه جلسه کمیته بررسی مشکلات کارخانه نیشکر هفت تپه، مقرر شد ظرف ۴۵ روز یعنی تا پایان آبان ماه ، مالک فعلی خلع ید و مشکلات کارگران رسیدگی و کشت ساماندهی شود.

به گزارش ایلنا، علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پیگیری مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه گفت: بنا به مطالبات کارگران و تضییع حقوق بیت المال در مجموعه کشت و صنعت هفت تپه، تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با حضور در مجموعه هفت تپه از نزدیک در جریان مشکلات این مجموعه قرار گرفتند و طی جلساتی با حضور نهادهای نظارتی، نمایندگان کارگری، دولت، سازمان بازرسی، نماینده تام الاختیار وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی، تصمیم‌های مثبتی برای حل مشکلات گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ افزود: با دستور ریاست دیوان محاسبات، دادستانی این دیوان به موازات دولت پیگیر اجرای مصوبه خلع ید و پیگیری حقوق بیت المال خواهد بود و هرگونه اهمال احتمالی از سوی هر نهاد در پیگیری حقوق بیت المال با استفاده از بازوی نظارتی مجلس یعنی دیوان محاسبات پیگیری خواهد شد.

وی گفت: همچنین نمایندگان نیز حق قانونی خود را در چارچوب سوال از وزیر، استیضاح و سایر ابزارهای نظارتی به کار خواهند گرفت تا حقوق کارگران هفت تپه بیش از این تضییع نشود و ضرب الاجل قرار داده شده تا پایان آبان ماه که مورد اجماع همه در جلسه بوده است و نماینده سازمان بازرسی نیز بر روی این موضوع نظارت کرده، بدون هیچ کم و کاستی اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز