خبرگزاری کار ایران

مقتدایی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

پیگیری ساخت خوابگاه‌های متاهلی با طرح سوال از وزرای علوم و بهداشت

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۷۶۰

نماینده مردم اصفهان گفت: سوال از وزیر علوم در خصوص عدم تامین خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویانی که ازدواج کرده‌اند در حال پیگیری و بررسی است.

عباس مقتدایی،  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سرنوشت خوابگاه‌های متاهلی که قرار بود برای تسهیل ازدواج جوانان تهیه و تعبیر شود، گفت: قانون تسهیل ازدواج مصوب سال ۱۳۸۴ است که بر همین اساس وزرا و به طور کلی مجموعه اجرایی کشور موظف بودند برخی فعالیت‌ها را انجام دهند که متأسفانه در طول ادوار مختلف و دولت‌های متعدد پس از سال ۸۴ به این سو، عمده این قانون معطل مانده و اقدام موثری انجام نشده است.

نماینده مردم اصفهان یادآور شد: بر همین اساس و با توجه به این که در ماده ۱۳ قانون تسهیل ازدواج جوانان، مسؤولیت حسن اجرای این قانون علاوه بر سایر بخش‌های اجرایی و دولت برعهده وزرای امور اقتصاد و دارایی، کشور و همچنین راه و شهرسازی بوده است سه سؤال از آنها مطرح کرده‌ام که هر یک باید به صورت جداگانه در مجلس حاضر شده و پاسخگوی این سوالات باشند.

وی تصریح کرد: در همین راستا بر اساس ماده ۱۰ این قانون وزارتخانه های علوم،تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده اند که نسبت به ساخت و واگذاری خوابگاه متاهلی اقدام لازم را معمول دارند و همچنین نسبت به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متاهل به میزان دو برابر دانشجویان مجرد اقدام کنند.

وی افزود: سوال از وزیر علوم به هیات رئیسه تقدیم شد و سپس به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع و سوال از وزیر بهداشت نیز به کمیسیون بهداشت ارجاع شد.

مقتدایی عنوان کرد: همواره دانشجویان متاهل در خصوص خوابگاه‌ها انتظارات و دغدغه‌هایی داشته‌اند که به صورت مرتب به دفاتر نمایندگی منتقل کرده‌اند و وزارتخانه‌های مربوطه باید در این خصوص پاسخی قانع کننده و عملیاتی ارائه کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: غالب سوالات با مشارکت،همراهی و امضای سایر همکاران تقدیم شده و همه نمایندگان در پیگیری موضوع ازدواج جوانان دغدغه جدی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز