خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در پاکستان:

لغو تحریم‌های تسلیحاتی نقطه عطفی در مسیر برجام‌ است

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۵۷۶

سفیر ایران در پاکستان با اشاره به پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران و همچنین رفع ممنوعیت مسافرت مقامات ایرانی گفت: با موعد پایان تحریم تسلیحاتی ایران، مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، یک نقطه عطف تاریخی و برجسته در مسیر حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، "سید محمدعلی حسینی" سفیر ایران در پاکستان روز یکشنبه با اشاره به پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: روز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) مصادف با موعد پایان تحریم تسلیحاتی ایران، مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، یک نقطه عطف تاریخی و برجسته در مسیر حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: کشورهای حامی چندجانبه‌گرایی و پیرو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از این پس برای همکاری قانونی با جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ مانع حقوقی روبرو نخواهند بود.

حسینی افزود: از امروز محدودیت‌های تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ و همچنین ممنوعیت‌های مسافرتی برخی شهروندان و مسئولین نظامی همزمان با سپری شدن ۵ سال از پذیرش برجام، خاتمه می‌یابد.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از امروز ۲۷ مهر همه محدودیت‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش از این علیه برخی شهروندان و مسئولین نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت.

جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز با انتشار بیانیه‌ای رسمی در خصوص پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران تاکید کرد که بر اساس یکی از نوآوری‌های برجام، اختتام قطعی و بدون قید و شرط محدودیت‌های تسلیحاتی و ممنوعیت‌های مسافرتی مستلزم هیچگونه تصویب قطعنامه‌ جدیدی نیست و هیچ نیازی به صدور بیانیه و یا هیچ اقدام دیگری از سوی شورای امنیت ملل متحد ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز