خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه شیکاگو در گفت‌وگو با ایلنا:

جنگ اقتصادی در زمان همه‌گیری کرونا اخلاقی نیست/ ایران برای مدیریت بیماری، به پول‌‌های بلوکه شده خود نیاز دارد/ آمریکا دچار انزوای دیپلماتیک شده است

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۱۷۵

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو تحریم را نوعی جنگ اقتصادی دانست و با تاکید بر اینکه این جنگ باید فورا متوقف شود، گفت: ایالات متحده از حمایت بین‌المللی کمی برای ادامه اعمال تحریم‌ها علیه ایران برخوردار است و انزوای دیپلماتیک اخیر در شورای امنیت سازمان ملل متحد این موضوع را نشان می‌دهد.

پاول پاوست استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت.

جنگ اقتصادی در زمان همه‌گیری کرونا اخلاقی نیست

باید فورا آتش‌بس اعلام شود

ایران برای مدیریت کرونا به پول‌‌های بلوکه شده خود نیاز دارد

پاول پاوست در ابتدا در مورد تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها نوعی «جنگ اقتصادی» است که حتی مانع از دستیابی ایران به پول‌های خود شده است؛ پولی که اکنون برای مدیریت بیماری به آن نیاز دارد. آیا درگیری در چنین «جنگی» در زمان همه‌گیری جهانی اخلاقی است؟ آیا نباید «آتش بس» در این نوع جنگ‌ها در شرایط بیماری با توجه به نیاز ایران به دارو و درمان برقرار شود؟ دیدگاه من «بله» است، باید تحریم‌ها در این شرایط لغو شود، اما تحت نظارتی کارآمد این کار باید صورت گیرد. این شرایط توسط برجام فراهم شد، اما ایالات متحده از آن خارج شد و تنش‌ها بیشتر و تحریم‌ها به صورت یکجانبه احیا شد.

آمریکا دچار انزوای دیپلماتیک شده است

وی در ادامه تاکید کرد: واقعیت این است که ایالات متحده از حمایت بین‌المللی کمی برای ادامه اعمال تحریم‌ها علیه ایران برخوردار است و انزوای دیپلماتیک اخیر در شورای امنیت سازمان ملل متحد این موضوع را نشان می‌دهد. آمریکا حمایت کمی دارد و منزوی شده است.

آمریکا توجهی به متحدان خود ندارد

این استاد دانشگاه تاکید کرد: دولت فعلی آمریکا توجه چندانی به متحدان بین‌المللی و حمایت آن‌ها نمی‌کند تنها آمریکا برای ترامپ مهم است‌، در عوض، رویکرد یکجانبه «حداکثر فشار» را به عنوان مناسب‌ترین رویه می‌داند. اگر ترامپ دوباره انتخاب شود، حدس می‌زنم که این سیاست ادامه خواهد داشت.

اگر ترامپ نباشد، زمینه برای تلاش‌های دیپلماتیک بین ایالات متحده و ایران باز می‌شود

برجام بعد از ترامپ به سرعت احیا نمی‌شود

وی گفت: اگر ترامپ نباشد، زمینه برای تلاش‌های دیپلماتیک تازه بین ایالات متحده و ایران باز می‌شود. اما می‌توانم تاکید کنم که این تلاش‌ها ممکن است ساده نباشد و به سرعت برجام را احیا نکند، اما حداقل می‌تواند منجر به کاهش تحریم‌ها به دلایل بشردوستانه و کاهش فشار بر مردم ایران شود و برای تجارت و انتقال دارو و درمان به ایران موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز