خبرگزاری کار ایران

وزارت کشور درخواست کرد؛

اصلاح تصویب‌نامه تامین اعتبار برای جبران خسارات سیل و زلزله سال ۱۳۹۸

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۱۲۹

استانداری سمنان درخواست اصلاح تصویب نامه تامین اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی استان های آسیب دیده ناشی از وقوع سیل و زلزله سال ۱۳۹۸ و دو ماه اول سال جاری را به هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا،  در پی وقوع سیل و زلزله سال ۱۳۹۸ و دو ماه اول سال جاری، اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارات و بازسازی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی در برخی استان های آسیب دیده از محل منابع قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تخصیص یافت.

از جمله این اعتبارات، تخصیص مبلغ یک هزار میلیون ریال بابت بازسازی تاسیسات روبنایی داخل محدوده و دفع آب های سطخی شهرها و روستاها بود که مقرر شد در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

بر اساس مفاد قانونی موجود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه ارائه خدمات در بخش جمع آوری و هدایت آب های سطحی و بازسازی تاسیسات روبنایی در داخل محدوده روستاها را بر عهده داشته و مسئولیت پیگیری و اجرای این امر در حوزه شهرها بر عهده شهرداری ها می باشد.

به نظر می رسد با اختصاص اعتبارات مذکور به بنیاد مسکن و تعریف پروژه از سوی آن دستگاه، امکان پاسخگویی به نیازهای مناطق آسیب دیده و ایجاد توازن در توزیع منابع در سطح شهرستان ها برای پروژه های خسارت دیده از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان ها و استان سلب شود، در حالی که به استناد قانون مدیریت بحران کشور، مسئولیت کلیه فرآیندهای مرتبط با ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات به پاسخ بحران در سطح استان و شهرستان ها به ترتیب با استاندار و فرمانداران می باشد.

لذا با توجه به آنچه بیان شد، وزارت کشور (استانداری سمنان) درخواست اصلاح تصویب نامه موضوع تامین اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی استان های آسیب دیده ناشی از وقوع سیل و زلزله مورد اشاره را به هیات دولت ارائه کرده است.

مطابق پیشنهاد ارسالی، درخواست شده است:

- با اصلاح اختیار هزینه کرد اعتبارات ابلاغی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استانداری (مدیریت بحران) زمینه نظارت بر مفاد مصوبه و ایجاد توازن در توزیع اعتبارات در مناطق خسارت دیده فراهم گردد.

- امکان برخورداری شهرداری های آسیب از حوادث قهری مشمول اعتبارات مذکور جهت بازسازی روبنایی و جمع آوری آب های سطح در داخل محدوده شهرها میسر گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز