خبرگزاری کار ایران

تحلیل‌گر اسپانیایی در گفت‌وگو با ایلنا:

سازمان‌های بین‌المللی برای انتقال دارو و واکسن به ایران کمک کنند/ دیپلماسی راه‌حل تمام بحران‌هاست

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۳۰۳

تحلیل‌گر اسپانیایی تنها راه‌حل برای بحران در روابط ایران و آمریکا را دیپلماسی دانست.

دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.

لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان از جمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش های میان ایران و آمریکا بیان کرد:

تلاش‌های دیپلماتیک برای رفع تحریم‌ها باید تقویت شود

دانیل لاکاله در ابتدا در مورد تحریم‌ها در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا گفت: بنا بر ادعای ترامپ این تحریم‌ها برای غذا، دارو یا کمک‌های بشردوستانه انجام نمی‌شود. مسیرهایی  وجود دارد که تحت نظارت سازمان ملل متحد اجازه می‌دهد مواد غذایی و داروها به ایران برسد. اما باید تلاش‌های دیپلماتیک در این زمینه تجدید شود، تنها در این صورت و موفقیت دیپلماسی است که تحریم‌ها برداشته می‌شوند. تلاش‌های دیپلماتیک باید تقویت شود.

 سازمان‌های بین المللی باید برای انتقال دارو و واکسن به ایران کمک کنند

وی هم چنین در ادامه گفت: استفاده از مسیرها و راه‌های شفاف برای خرید داروها و واکسن‌های ارائه شده توسط سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی بسیار مهم است تا تحریم‌ها بر شهروندان تأثیر نگذارد. باید تلاش زیادی کرد تا تصور تهدید از جانب ایران یا ایران‌هراسی که آمریکا ایجاد کرده است، برطرف شود، باید کارهای دیپلماتیک بیشتری انجام شود. باید سازمان‌های بین‌المللی برای کمک به ایران در این شرایط اقدام کنند.

احتمال جنگ وجود ندارد

دیپلماسی راه‌حل تمام بحران‌هاست

این استاد دانشگاه در مورد احتمال جنگ گفت: این احتمال وجود ندارد یعنی من اینطور فکر نمی‌کنم. دیپلماسی و مذاکره راه‌حل تمام بحران‌هاست.

ایران کشوری بزرگ و با منابع زیاد است

وی در مورد احتمال تداوم برجام گفت: برای زنده ماندن برجام تلاش‌های جدید برای دیپلماسی و شفافیت لازم است. ایران کشوری بزرگ با منابع فراوان است و می‌تواند با دیپلماسی و پشتیبانی سیاسی روابط خود را با اروپا و دنیا بهبود بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز