خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی در حاشیه جلسه هئیت دولت:

سامانه جامع تجارت، رانت را ریشه‌کن می‌کند/ اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان را در اختیار همه قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۲۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سامانه جامع تجارت سودجویی و رانت عده‌ای را می‌تواند ریشه‌کن کند.

به گزارش ایلنا، "محمدجواد آذری جهرمی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز چهارشنبه ۲۳مهرماه ۹۹ در حاشیه جلسه دولت با اشاره به افتتاح سامانه جامع تجارت درنهم آذر امسال‬ اظهار کرد: سامانه جامع تجارت سودجویی و رانت عده‌ای را می‌تواند ریشه‌کن کند.

آذری جهرمی گفت: تلاش می‌کنیم با هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول و همچنین ارائه گزارش هفتگی به رئیس‌جمهور، این سامانه را در تاریخ ۹ آذرماه به بهره برداری برسانیم.

وی درباره اشکال در بررسی سوابق تحصیلی که اخیرا یکی از نمایندگان مجلس به همین دلیل دچار مشکل شد، گفت: برای حل این مشکل بحث این بود که مدارک تحصیلی بصورت الکترونیکی اصالت سنجی شود؛ وزارت علوم در این زمینه کارش به پایان رسیده است و از سال ۹۲ به بعد برای همه دانشگاه‌ها در سامانه‌ای که به این منظور تدوین شده، مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان را کامل کرده‌اند.

وزیر ارتباطات افزود: به دستور آقای روحانی ما با معاونت حقوقی این موضوع را چک می‌کنیم و احتمالا اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی را با حذف بخش‌هایی از حریم خصوصی بصورت عمومی در اختیار همه قرار دهیم تا همه بتوانند چک کنند مدرک تحصیلی بنده چیست و در چه سالی فارغ‌التحصیل شده‌ام تا به من که مهندس هستم نگویند دکتر و کسی هم بیخود خودش را دکتر معرفی نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز