خبرگزاری کار ایران

ناصریان:

۷۴ درصد استانداران از تجربه مؤثر مدیریت در صف و ستاد وزارت کشور برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۱۰

معاون وزیر کشور استخدام ۱۵۰۰ نخبه دانشگاهی در مجموعه وزارت کشور از طریق آزمون سازمان سنجش در آینده نزدیک را در اجرای سیاست جامع نیروی انسانی بر شمرد و گفت: مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه دریافت شده است.

به گزارش ایلنا، جواد ناصریان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اعلام این خبر تصریح کرد: افرادی که از طریق آزمون های استاندارد سازمان سنجش جذب خواهند شد عموما در سطح بخشداری ها و فرمانداری ها مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی افزود: ۹آبان ماه سالجاری آزمون استخدامی وزارت کشور برگزار می شود و در این مرحله، سه برابر ظرفیت به مرحله مصاحبه تخصصی و علمی راه می یابند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش منابع انسانی گفت: جذب این تعداد از نخبگان  در شرایط و محدودیت های بودجه ای کشور، با همکاری و پذیرش استدلال های وزارت کشور در سطح دولت بوده است.

ناصریان خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ ، نگاه وزارت کشور بر استفاده حداکثری از نیروهای متخصص به ویژه در سطح استاندار، فرماندار و بخشدار بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۸درصد فرمانداران از مجموعه نیروی های باسابقه و کارآزموده وزارت کشور می باشند، این درحالی است که در گذشته حداکثر  تا ۳۷  درصد از نیروهای این وزارتخانه، در سطح فرمانداری ها استفاده می شد و مابقی به صورت مامور از دستگاههای دیگر جذب می شدند که این امر آسیب جدی را در اجرای سیاست داخلی کشور به بار می آورد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور خاطر نشان کرد: قبل از دولت آقای روحانی،  بیش از ۴۰ درصد پست های سرپرستی و مدیریتی وزارت کشور در ستاد، استانداری‌ها ، فرمانداریها و بخشداریها در اختیار مامورین از سایر دستگاه ها بود که  این رقم در حال حاضر  به ۹.۵ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر کشور با اشاره به سیاست رئیس محترم جمهور و وزیر کشور در استفاده از نیروهای متخصص از مجموعه وزارت کشور تاکید کرد: در حال حاضر ۷۴ درصد استانداران کشور از مدیرانی هستند که در مجموعه صف و ستاد وزارت کشور رشد کرده و دارای سوابق مؤثر مدیریتی در این حوزه اند؛ این در حالی است که پیش از دولت آقای روحانی، در خوشبینانه ترین حالت  ۲۹ درصد از استانداران از بدنه وزارت کشور انتخاب می شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز