خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سامانه جامع ارزیابی کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۴۲۵

سامانه جامع ارزیابی کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، آئین بهره‌برداری از این سامانه با حضور معاون نظارت و بازرسی و مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از طریق ویدئوکنفرانس در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خراسان رضوی به عنوان اولین استان برگزار شد.

دکتر احمد غلامی‌معاونت نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این آئین، یکی از سیاست‌های کلی نظام اداری کشور را رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تأکید بر عملکرد، توانمندی، جایگاه و ویژگی‌های شغلی برشمرد و گفت: در ارزیابی‌ها باید نظارت صحیح، دقیق و عادلانه وجود داشته باشد تا عدالت حاصل شود.

وی درباره سامانه جدید گفت: با راه اندازی این سامانه، عمده امور مربوط به پرداخت‌ها، انتصابات، تشویق‌ها، تنبیهات، ترفیعات و نقل و انتقالات به صورت متمرکز ثبت و ضبط خواهد شد تا به ارزیابی عادلانه‌تر بر اساس رفتار و عملکرد کارکنان نزدیک شویم.

عباس‌رضا پارساپور، مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نیز در این آیین گفت: سامانه ارزیابی کارکنان به صورت آزمایشی در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خراسان رضوی افتتاح و پس از ارزیابی در سراسر کشور، رسماً به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی واقعی‌تر شدن ارزیابی‌ها را از اثرات راه‌اندازی این سامانه برشمرد و افزود: این ارزیابی‌ها در ارتقاء و انتصاب و پرداختی‌های غیرمستمر کارکنان و بالا بردن سطح بهره‌وری سازمان نقش دارد.

علی ثابتی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی از رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور و نیز مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خراسان رضوی به جهت پیگیری برای راه اندازی هرچه سریعتر این سامانه تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: سنجش و ارتقاء در این سامانه به سمتی است که کیفیت مشخص و ارزیابی‌ها واقعی باشد و رکن ارتقاء دادرسی، ارتقاء کیفیت بخش اداری است.

ثابتی تصریح کرد: با واقعی سازی سنجش عملکرد کارکنان شاهد رشد سازمان هستیم و ارزیابی وقتی کامل و جامع است که هم دارای فرهنگ‌سازی باشد و هم بتوان از فناوری روز استفاده کرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی کاهش زمان ارزیابی را یکی از نکات مؤثر این سامانه دانست و افزود: در شیوه سنتی، ارزیابی در سه سطح کارمند، کارشناس و مدیران بود، ولی الان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه ارزیابی می‌شوند.

وی گفت: در شیوه سنتی، شرح وظایف و ارزیابی براساس ابلاغ سازمانی انجام می‌شد، ولی در این سامانه با ابلاغ داخلی هم کارکنان ارزیابی می‌شوند و از دیگر مزایای این سامانه می‌توان به حذف صددرصدی کاغذ، محرمانه بودن داده‌های هر شخص و نیز افزایش امکانات گزارش‌گیری اشاره کرد.

حجت الاسلام علی اسماعیلی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خراسان رضوی نیز از پیگیری‌های مستمر رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای بهره برداری از این سامانه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز