خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت شرکت‌ها:

مدت زمان لازم برای آغاز کسب و کارها به سه روز رسید

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۱۵۸

مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با اجرائی شدن کامل فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار بر اساس شاخص‌های بین المللی بانک جهانی در ایران به سه روز رسید.

به گزارش ایلنا، مرتضی ادب، مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  گفت: این موضوع در راستای برنامه تحول قضایی بخصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با محوریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با نهایی شدن استقرار پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در شهر تهران و آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی مذکور در استان‌های منتخب مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار در ایران به کمتر از ۳ روز کاهش یافت.

ادب افزود: فرآیند‌های ثبت اشخاص حقوقی در اجرای برنامه‌های مصوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور الکترونیکی شده است و اکثر خدمات بصورت غیرحضوری ارائه می‌شود. در اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و ضرورت ارائه خدمات دستگاه‌ها بصورت مشترک، بر اساس اهداف برنامه تحول قضایی و اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی با استقرار پنجره واحد فیزیکی و ایجاد پیشخوان‌های دستگاه‌های متولی دخیل در این فرآیند (سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...) با تجمیع خدمات، ضمن ایجاد فضای مناسب برای فعالان کسب و کار با هم پوشانی مدت زمان اجرای خدمات، این امر موجب کاهش چشمگیر مدت زمان در شاخص شروع کسب و کار گردیده که بی ترید این اقدام ضمن ارائه خدمات مطلوب و مشترک به فعالان کسب و کار، موجب بهبود رتبه کشور در فضای کسب وکار می‌گردد.

وی با اشاره به کاهش زمان لازم برای شروع کسب و کار گفت: بر این اساس متقاضیان راه اندازی کسب و کار به واسطه «پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار» می‌تواند همزمان با تاسیس شخصیت حقوقی تمامی اقدامات اولیه را در تشکیل پرونده مالیاتی، پلمب دفاتر قانونی و ثبت در سامانه تامین اجتماعی را ظرف مدت اشاره شده اقدام و کارشان را آغاز کنند.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها گفت: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در راستای بهبود شاخص کسب و کار راه اندازی شده است و مهمترین موضوعی که در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار مورد تاکید است، کاهش زمان آغاز به کار یک کسب و کار است.

وی با اشاره به این موضوع که پیش از این بیش از ۷۲ روز برای انجام گام‌های مختلف و لازم کسب و کار زمان نیاز بود، افزود: با راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار ضمن تلفیق خدمات مبادی ذیربط در این امر و با بهره گیری از فن آوری‌های نوین و همچنین حضور و مشارکت اتاق بازرگانی، ابراز امیدواری کرد که این پنجره واحد بتواند رتبه ایران در شاخص کسب و کار بین المللی را ارتقاء دهد.

مرتضی ادب ادامه داد: در راستای تکالیف اسناد فرادستی دستگاه‌های اجرایی و مبادی متولی صدور مجوز مکلف به ساماندهی و الکترونیکی نمودن مجوز‌ها و ارائه آن بخصوص در اجرای پروژه هویت هوشمند اشخاص حقوقی می‌باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز