خبرگزاری کار ایران

قاسمی:

شجریان دُر کیمیای نایاب تاریخ صدای فرهنگ و هنر ایران بود

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۸۲۸

سفیر کشورمان در فرانسه در پیامی درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سفیر کشورمان در فرانسه در پی درگذشت استاد محمدرضا شجریان در توییتی نوشت: 

محمدرضا شجریان این نادره دوران و این دُر کیمیایی نایاب تاریخ صدای فرهنگ و هنر و عرفان ایران رو به خاموشی نهاد. 

استاد شجریان که به صدا و نه تنها به آواز نماد بی همتای فرهنگ و ادب و شعر پارسی و زبان رسای عرفان و اخلاق و هنر فارسی زبانان فرهیخته در جهان بود، به مدد توانایی و آگاهی و دانایی و قدرت بی بدیل در حوزه شعر و موسیقی و به دوران حیات افتخار آفرینش، معرف بزرگ فرهنگ و ادب غنی این مرز و بوم بود.

پرشمارند از جوانان دیروز و امروز و حتی فرداها و دورترها و تابدان جا که ایران و ادب و زبان گهربار فارسی بر تارک بلند تاریخ تمدن جهان می درخشد، که به مدد او و به عالی ترین شکل ممکن به یمن فرهیختگی و هنرش ایرانیان و پارسی  زبانان را با خود و صدای آسمانی و ملکوتی اش به عمق تاریخ حکمت و عرفان و شعر بزرگان بی بدیل تاریخ جهان چون حافظ و فردوسی و سعدی و خیام و مولوی و همه و همه تا شعرای بزرگ امروز ایران رهنمون کرد و پیوند داد. 

 

نبود و فقدان او برای همه ما پارسی گویان و تمامی ایرانیان در گوشه گوشه ی این جهان ضایعه جبران ناپذیری است، اما صدای رسا و طنین کلام عارفانه او همچنان با ما و تمامی آیندگان خواهد بود و خواهد ماند. مگر نه این که «تنها صداست که می ماند»  و باز چونان پیش  نوا و طنین ملکوتی اش ما را به دیار شعر و عرفان و اخلاق و ادب فاخر و درخشان ایران زمین خواهد برد. 

در فقدان او در کنار تمامی ایرانیان، پارسی دانان، ایرانیان مقیم فرانسه و ایران شناسان و دوستداران فرانسوی او سوگوارانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز