خبرگزاری کار ایران

حیات‌الغیب:

ظرفیت فضاهای اشتغال ندامتگاه قزلحصار به ۵۰ درصد خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۵۹۸

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: در کنار رعایت تمام موازین بهداشتی و حفظ سلامتی مددجویان، ظرفیت اشتغال در کارگاه‌ها و داخل اندرزگاه‌های ندامتگاه قزلحصار را به ۵۰ درصد خواهیم رساند.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران در بازدید از ندامتگاه قزلحصار با تاکید بر لزوم گسترش فضاهای اشتغال و حرفه آموزی گفت: در دوران مبارزه با کرونا که جامعه درگیر آن است با تمام توان و تلاش شبانه روزی تمام نیروهای شاغل در زندان، پروتکل‌های بهداشتی با دقت رعایت می‌شود.

وی افزود: در کنار رعایت تمام موازین بهداشتی و حفظ سلامتی مددجویان، ظرفیت اشتغال در کارگاه ها و داخل اندرزگاه‌ها را به ۵۰ درصد خواهیم رساند.

وی ادامه داد: اشتغال زندانی از یک سو موجب حرفه آموزی، رشد استعدادهای هنری و غنی سازی اوقات فراغت وی شده، از سوی دیگر زمینه درآمدزایی برای خود و کمک به امرار معاش خانواده در طول حبس را فراهم می کند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران همچنین گفت: با پایان دوران حبس نیز مرکز مراقبت بعد از خروج استان بر حسب گواهینامه های مهارتی و آموزشی معتبر که بدون درج نام زندان دریافت کرده اند، وام های خوداشتغالی اعطاء می نماید.

حیات‌الغیب تصریح کرد: محصولات تولید شده در زندان ها، بازارهای داخلی و خارجی خوبی دارد و منبع درآمد مناسبی نیز برای مددجویان ایجاد شده تا در کنار آموزش های رایگان، هم معیشت خانواده را تامین کنند و هم بعد از آزادی با استفاده از وام های خوداشتغالی و کمک های مرکز مراقبت بعد از خروج کارگاه های تولیدی راه اندازی کرده و جذب بازار کار شوند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا با افزایش ۲۵ درصدی تعداد زندانیان شاغل در زندانها و توسعه امر حرفه آموزی، یکی از برنامه تحولی سازمان زندانها در زمینه اشتغال حداقل نیمی از محکومان زندان محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در دوران مبارزه با کرونا که جامعه درگیر آن است با تمام توان و تلاش شبانه روزی تمام نیروهای شاغل در زندان، پروتکل های بهداشتی با دقت رعایت می شود.

همچنین در این بازدید مدیر ندامتگاه قزلحصار نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های اصلاحی و تربیتی گفت: بر اساس برنامه زمانبندی شده داوطلبان می توانند در واحدهای اشتغال و حرفه آموزی فعالیت کنند.

اشکان کمالی افزود: بیش از دوازده هزار متر مربع برای این بخش در نظر گرفته شده، کارگاه های خیاطی، سراجی، کفاشی، نساجی، فلزکاری، صنایع چوب، مونتاژ لامپ، تراشکاری، تابلوسازی، محصولات فرفورژه، سیم پیچی و نقاشی در این ندامتگاه دایر هست که روزانه مددجویان علاقمند مشغول به کار و تولید هستند.

وی اظهار  کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد محکومین در این مرکز مشغول کار هستند و به زودی فضای اشتغال برای ۲۵ درصد دیگر از داوطلبان واجد شرایط به بهره برداری خواهد رسید.

کمالی افزود: ماسک های بهداشتی، گان پزشکی، لباس های نظامی، چرم و روکش صندلی های خودروها و کیسه های خواب از مهمترین تولیدات کارگاه های خیاطی این ندامتگاه است.

بنا به این خبر، مدیرکل زندان های استان تهران با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های آموزشی و حرفه آموزی مددجویان، دستورات لازم را صادر نموده، مقرر شد توسعه فضاهای اشتغال با سرعت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز