خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا:

شرط اصلی توفیق در اجرای محدودیت‌های جدید مهار کرونا، همراهی مردم است

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۴۳۱

رئیس جمهور، تایید و اجرای مقررات سختگیرانه و اعمال یک سلسله محدودیت ها به عنوان یک مطالبه عمومی مردم و متخصصان، در روند مقابله با کرونا را الزامی خواند و تاکید کرد که شرط نخست موفقیت این مقررات و محدودیت ها در مهار بیماری کرونا، بی تردید همکاری و همراهی مردم است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: می دانیم تعطیل کردن موقت برخی از کسب و کارها برای مردم زحمت درست می‌کند اما در شرایط فعلی چاره‌ای جز افزایش سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌ها نداریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه، افزود: مرحله نخست این طرح از شنبه برای تهران بزرگ اجرا و بنا به ضرورت، ممکن است در دیگر استان ها هم اجرایی و عملیاتی شود.

 روحانی اظهارداشت: برای حسن اجرا و موثر بودن جرائمی که توسط کمیته های امنیتی- اجتماعی و درمانی ستاد مقابله با کرونا تدوین شده، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات مکلف است با همکاری رسانه ملی و فضای مجازی و استفاده حداکثری از همه رسانه های کشور نسبت به اطلاع رسانی و آموزش این موضوع اقدام موثر و مداوم کند.

رئیس جمهور وظیفه اتحادیه ها، اصناف، صاحبان حِرَف و مدیران و مسوولان ادارات را در رعایت پروتکل ها، اعمال نظارت و اجرای جرائم، بسیار جدی عنوان کرد و گفت : همه این بخش ها موظف به اعمال این جرائم و نظارت دائمی بر آنها هستند و این را بخشی از وظایف اولویت دار خود تعریف کنند.

روحانی با اشاره به اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه ، گفت: با توجه به اجباری شدن پوشش ماسک در استان تهران و برخی از مناطق کشور، دستگاه ها و مسوولان ذیربط، موظف شده اند که تلاش مضاعفی برای تامین ماسک ارزان قیمت انجام دهند و همزمان کمیته تبلیغات با همکاری کمیته درمان، باید روش ساخت ماسک های خانگی را به مردم آموزش بدهند.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع اربعین و ضرورت رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: خوشبخانه با همکاری مردم متدین و منضبط کشورمان تمامی پروتکل ها در اکثر شهرها در عزاداری محرم به خوبی اجرا شد و اکنون توقع و انتظار این است که در عزاداری های اربعین و دهه آخر ماه صفر نیز این پروتکل ها به بهترین شکل اجرا شود به گونه ای که حتی دیگر شاهد برخی تخلفات کوچک نیز نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز