خبرگزاری کار ایران

یک حقوقدان در گفت‌وگو با ایلنا:

طبق قانون اساسی هیچ شخصی در هیچ موقعیتی نمی‌تواند مخل حقوق و آزادی‌های فردی شود/ تحریک به عمل مجرمانه، معاونت در ارتکاب جرم است

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۲۴۹

عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: به استناد اصل ۲۲ قانون اساسی حقوق و حدود آزادی‌های فردی برای دولت مورد احترام است و هیچ شخصی در هیچ موقعیتی نمی‌تواند مخل حقوق و آزادی‌های فردی شود.

علیرضا آذربایجانی، عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: به استناد اصل ۲۲ قانون اساسی حقوق و حدود آزادی‌های فردی برای دولت مورد احترام است و هیچ شخصی در هیچ موقعیتی نمی‌تواند مخل این حقوق و آزادی‌های فردی شود.

این وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: اگر قرار است کسی عملی را انجام دهد که این عمل می‌تواند حسب مورد با یکی از جرائم منطبق باشد، قوه قضاییه تنها مرجعی است که می‌تواند نسبت به تشکیل پرونده و رسیدگی قضایی بی‌طرف اقدام کند؛ بنابراین برخی اظهارات مسئولان خلاف قانون اساسی و به ضرر حکومت و ناقض حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: براساس قوانین مجازات اسلامی هر نوع اقدام در جهت تحریک عمل مجرمانه، معاونت در ارتکاب جرم است یعنی اگر کسی عده‌ای را به ارتکاب جرم تحریک کند، این عمل مغایر با قانون است و مصداق معاونت در ارتکاب جرم است.

این عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت  باید  امنیت به گونه‌ای تأمین شود که اختلاسگران و مفسدان اقتصادی دستشان کوتاه شود؛ متأسفانه برخی آقایان، مجرمان اساسی را رها کرده‌ و توجه خود را به حاشیه‌ها معطوف کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز