خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی:

در دنیای دیجیتال هیچ چیز غیرقابل شنودی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۹۴

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: همه بدانند در دنیای دیجیتال هیچ چیز غیر شنود شده‌ای وجود ندارد، همه چیز قابل شنود است، اگر کسی بخواهد شنود کند تمام پیام‌رسان‌ها به او راه می‌دهند، باندهای فاسد چطور شناسایی می‌شوند، ما هم پلیس فتا داریم، راه‌هایی دارند که بلدند چه کار کنند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در برنامه «بدون توقف» با اشاره به وضعیت فضای مجازی در کشور، گفت: امروز بیگانگان تصمیم می‌گیرند که عکس حاج قاسم نباشد، اسم فلانی نباشد، سایت فلانی نباشد، فلان کانال بسته شود، یعنی همه هزینه‌ها را ما کردیم هزاران، هزار ثروت ما خرج شد و مدیریت دست آن‌هاست، این از برده‌داری شرم‌آورتر است، چرا باید مدیریت در دست خارجی باشد، اگر بهانه فناوری را بیاوریم قابل قبول نیست، ما الان ماهواره به فضا می‌فرستیم، زیردریایی، موشک و جنگنده ساختیم فناوری به کار رفته در هر کدام از اینها هزاران برابر فناوری است که در فضای مجازی به کار رفته، پس چرا باید اختیار ما در دست آنها باشد که آنها مدیریت کنند.

وی افزود: وقتی مدیریت دست بیگانه است با ما بازی می‌کند، با ربات دو هزار آدم را تبدیل می‌کند به سه میلیون نفر و هشتگ‌شان پربیننده می‌شود، عدد مراجعات به بزرگترین هنرمندان، فیلسوفان، دانشمندان ایرانی در کف است و مراجعات به یک آدم لات لاابالی آنقدر بیننده دارد، این آمارسازی‌ها، برجسته کردن‌های مزخرفات را با مدیریت اعمال می‌کنند و ما خودمان تصمیم گرفتیم که مدیریت را دست آنها بدهیم در حالی که مدیریت و توانمندی‌اش هست ما مشکل مدیریت نداریم، اگر بگوئیم فناوری‌اش را نداریم واقعاً بی عرضه‌ایم که نتوانستم با این همه دانشگاه و اساتید برجسته اطلاعات و فناوری و مخابرات راهی پیدا کنیم، همه چیز ساختیم غیر از این، شما جوانان فکر می‌کنید اگر قرار است راه شهدا یا پیروان خط امام را بروید حتماً باید سفارتخانه‌ای را بگیرید خوب اینها را حل کنید.

معاون هماهنگ کننده سپاه در پاسخ به این سوال که پیام‌رسان‌های داخلی به دلیل نگاه‌های امنیتی که به آنها وجود دارد با وجود حمایت دولت از طرف مردم مورد استقبال قرار نگرفتند، گفت: از طرف دولت چه حمایتی شد، چقدر منابع تخصیص داده شد، در مقابل هزینه‌هایی که در دنیا برای پیام رسان های شان کردند اصلاً حمایتی نشده. از طرف دیگر همه بدانند در دنیای دیجیتال هیچ چیز غیر شنود شده‌ای وجود ندارد، همه چیز قابل شنود است، اگر کسی بخواهد شنود کند تمام پیام‌رسان‌ها به او راه می‌دهند، باندهای فاسد چطور شناسایی می‌شوند، ما هم پلیس فتا داریم، راه‌هایی دارند که بلدند چه کار کنند.

سردار نقدی با بیان اینکه موضوعاتی که در خصوص پیام‌رسان‌های ما می‌گویند بازی روانی دشمن است، اظهار داشت: در گام دوم حیاتی‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است، شما نگاه کنید اگر سپاه به عرصه اقتصادی ورود کرده جزء افتخارات این کشور است و همه ملت ما باید به زحماتی که کشیده شده بنازند اما این همه شبهه‌افکنی کردند.

وی با اشاره به اینکه با همین ترفندهای روانی یک دروغ را چنان حقیقت جلوه دادند که ما فکر می‌کنیم که اصلاً باید این‌طور باشد، گفت: دفاع مقدس ما برجسته‌ترین افتخار است، حاضرم در این زمینه با هر کسی مناظره کنم، درخشان‌ترین عرصه تاریخ ملت ایران در تمام هفت‌هزار سال تمدن خودش دفاع مقدس است و یکی از برجسته‌ترین نقاط تاریخ بشریت است ولی الان چقدر با شبهه و فضاسازی آن را بد جلوه می‌دهند، کارخانه شبهه‌سازی قبلاً دستی و سنتی بود، سالی یکی، دو شبهه درست می‌کردند الان صنعتی‌سازی شده و تولید انبوه کرده و هر دقیقه فضایی درست می‌کنند که فکر می‌کنیم شبهه اصلی اینهاست و باید این را بپرسیم، به هیچ وجه قصد تخطئه صداوسیما را ندارم شما باید این کار را بکنید و این سؤالات باید پاسخ داده شود، ولی این رسانه‌ها چنان فضایی دروغینی درست کردند که رئیس‌جمهور آمریکا آمده از یک آدم چاقوکش که یک آدم بی‌گناهی را کشته اظهارنظر می‌کند و این موضع ترند می‌شود، هشتگ درست می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه اضافه کرد: در حالی که این آدم خودش اعتراف کرده، دادگاه رفته، نوارهایش هم هست، به یک شکلی فضاسازی می‌کنند که حالا باید جواب دهیم.

سردار نقدی با بیان اینکه فضای مجازی به راحتی جای حق و باطل را عوض کرده و همه را به دنبال خود می‌کشد، افزود: من ادعا دارم که این فضای مجازی باید توسط ایرانی اداره شود و شرمنده‌ام از اینکه فضای مجازی ما توسط بیگانه اداره می‌شود و این برای همه ما از مردم و مسئولان شرم‌آور است باید آن را اصلاح کنند، چقدر از آمارهای طلاق به خاطر افسارگسیختگی و بی‌بندوباری فضای مجازی است، چقدر از آلودگی‌های مواد مخدر، فجایع اخلاقی، انسانی و عاطفی در آنجا شکل می‌گیرد، یک فضای پُر از پلیدی و تفرقه‌افکنی و فساد که به اسم اینکه می‌خواهیم آزاد باشیم در آن برنامه‌های تروریستی و چاقوکشی شکل گرفته است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که نیروی قدس سپاه با چه اهدافی شکل گرفته است؟ یادآور شد: نیروی قدس همزاد سپاه است و در همان لحظه‌ای که سپاه متولد شده به اسم واحد نهضت‌های آزادی‌بخش سپاه در اولین شورای عالی سپاه شکل گرفت، که یک آدم نفوذی آمد مسئولیتش را برعهده گرفت، همان کسی که همین جنجال‌ها و مستندها را برایش درست کردند آدمی که یکی ازعلما را کشته بود و مرحوم آقای منتظری از او دفاع می‌کرد و آخر هم محاکمه و اعدام شده و کار به دست اهلش سپرده شد، بعدها این کار توسعه پیدا کرد و با مطرح شدن میدان‌های نیاز بیشتر به یک نیرو تبدیل شد همانطور که در قانون اساسی ما آمده که وظیفه داریم از مظلومان عالم دفاع کنیم و حد و مرز آن هم بحث درخواست آنها و مسائل امنیت ملی ماست تا آنجا که ام‌القرای اسلام در خطر واقع نشود. چیز پنهانی در این خصوص نبوده، دیپلماسی جنبه‌های مختلف دارد، ما یک دیپلماسی فرهنگی برای سازمان فرهنگ و ارتباطات داریم، یک دیپلماسی در عرصه سیاست داریم که وزارت خارجه متولی آن بوده و طبعاً بر همه عرصه‌های دیپلماسی اشراف دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه در پاسخ به این سؤال که آیا عملکرد نیروی قدس در موازی‌کاری با وزارت خارجه نیست؟ بیان کرد: ممکن است در هر نهادی حتی در خود وزارت خارجه دو تا معاون سر یک موضوع با هم اختلاف‌نظر و یا تداخل کار داشته باشند، داخل خود سپاه هم هست، این طبیعت کار است، اما اینکه اصالتاً تداخل داشته باشند نه، اولاً در اغلب موارد تصمیمات در وزارت خارجه یا در شورای امنیت ملی گرفته می‌شود، اگر هم جایی مسئله اختلاف‌انگیزی وجود داشته باشد، رئیس‌جمهور و شورای امنیت ملی تصمیم می‌گیرد، بعد هم یک مسائلی را بزرگ می‌کنند، «بشار اسد» مقامی است که تحت تعقیب امپریالیسم جهانی است و هر لحظه می‌خواهند او را بزنند، در یک شرایط امنیتی ویژه‌ای شاید بی‌خبر از معاونین خود با رعایت تدابیر امنیتی سفرهایی انجام می‌دهد، اینکه به سفر او به ایران جنبه اختلاف سیاسی دهیم درست نیست. وزیر ما هم بعد از اینکه در این خصوص توجیه شد استعفای خود را پس گرفت.

سردار نقدی تصریح کرد: دشمن سعی دارد افتخارات ما را تبدیل به موضوعات شرم‌آور کند و مسائل زشت را تبدیل به افتخارات کند، حواس‌مان را جمع کنیم انقلابی که به دست ما رسیده در تاریخ نظیر ندارد، این انقلاب امانت است، در کارهای ما عیب و ایراد زیاد است حواس‌مان جمع باشد که این عیب و ایرادات را آنقدر بزرگ نکنیم که مأیوس شویم. راهی که رفتیم راه پیروزی است انقلاب تنها و غریبی که نه علم و فناوری، نه اقتصادی، نه نفوذ سیاسی، نه امکانات و زیرساخت داشت، امروز در همه شئون رشد کرده، بزرگترین قدرت سیاسی منطقه، جزء بزرگترین قدرت‌های نظامی و امنیتی دنیا و پر نفوذترین‌ترین کشور دنیا هستیم.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که به نظر شما جنگی بین ایران و آمریکا در می‌گیرد؟، گفت: امروز آمریکا زورش به هیچ‌کس نمی‌رسد آنقدر در داخل خودش درگیر است که اگر بخواهد حرکتی کند اولین تهدید خودش است، اصلاً انسجام درونی ندارد، شکاف طبقاتی عمیق، اقتصاد و سیاست خارجی ورشکسته، قدرت نظانی تلف شده، در تمام منحنی‌ها و مؤلفه‌های قدرت همه جا افول کرده، در حالی که جمهوری اسلامی در تمام شئون رشد داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز