خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

الحاق دو سامانه راداری قدیر نیروی هوافضای سپاه به شبکه پدافندی کشور

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۸۵

دو سامانه راداری قدیر ساخته شده توسط نیروی هوافضای سپاه با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) و سردار امیرعلی حاجی زاده به شبکه پدافند راداری کشور الحاق شد.

به گزارش ایلنا، با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و سردار پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح  ، صبح امروز(سه‌شنبه) آیین الحاق  دو سامانه راداری برد بلند ساخت نیروی هوافضای سپاه به شبکه راداری کشور برگزار شد.

بنا به این گزارش، رادار سه بعدی قدیر برای اولین بار در سال ۹۲ توسط سپاه رونمایی گردید و تاکنون هشت سامانه از این نوع رادارها در سراسر کشور نصب و راه اندازی شده است.

 رادار قدیر از نوع  آرایه فازی با ترکیب پرشماری از فرستنده ها و گیرنده ها به صورت چهار وجهی بدون چرخش و حرکت مکانیکی ،پوشش ۳۶۰ درجه و برد هزار ۱۰۰۰ کیلومتری را می‌باشد.

 از ویژگی های برجسته این رادار کشف انواع هواپیماهای پنهان‌کار ، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک،  ارزانی ، تولید بومی بوده  و با سه نفر عملیاتی می گردد .

جمهوری‌اسلامی ایران در تامین انواع رادارهای جستجو و کشف خودکفا بوده و در بین ۲۰ کشور رادار ساز عمده جهان ، در رتبه و موقعیت  ۱۰ دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز