خبرگزاری کار ایران

عزیزی در گفت‌وگو با ایلنا:

برگزاری آزمون برای نامزدهای انتخابات شوراها علاوه بر هزینه زیاد، کسب و کار مافیای کنکور را رونق می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۴۵۳

فعال سیاسی اصولگرا، گفت: مجلس به‌جای آزمون گرفتن از صدها هزار نامزد انتخابات شوراها، برای تعداد محدودی که در انتخابات رای می‌آورند دوره کوتاه مدت آموزشی در نظر بگیرد. این دوره می تواند قبل شروع کار شوراها با محتوای متناسب و مورد نیاز برگزار شود که کم هزینه و پر بازده خواهد بود.

وهاب عزیزی فعال سیاسی و تحلیلگر سیاسی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به طرح برگزاری آزمون برای نامزدهای شوراهای اسلامی شهر گفت: مطالبه افکار عمومی از مجلس یازدهم این بود که با ارائه ساز و کاری جدید کنکور سراسری را حذف کند، ولی انگار اوضاع بر وفق مراد طالبان ثروت و قدرت می‌چرخد. شاهد مثال آنکه وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش از ناتوانی سیستم در مقابل مافیای کنکور سخن گفته بود.

وی ادامه داد: تابستان اخیر بحث‌های زیادی در رسانه‌ها مبنی بر اثرات سوء برگزاری کنکور سراسری و کنکورها مطرح شد و بعضی از مسئولان هم وعده حذف آن را در بستر زمان دادند.

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا در ادامه اظهار داشت: اخیرا طرح بررسی قانون انتخابات شوراها در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح شده است که پیشنهاد شده در جهت بهبود نظارت مجلس بر برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از نامزدهای انتخابات آزمون گرفته شود. متولی آزمون نیز سازمان سنجش کشور در نظر گرفته شده است. سازمانی که مدیریت آن در چگونگی برگزاری کنکور سراسری هنوز مورد سوال جدی افکار عمومی است.

وی گفت: سوالات کنکور سراسری چنان پیچیده طراحی می‌شوند که دانش آموزان را بی نیاز از کتب آموزشی می‌کند و تنها مسیر موسسات آموزشی آزاد را پیش پای خانواده‌ها با هزینه‌های نجومی قرار می‌دهد. صاحبان این موسسات چه کسانی هستند و چه سود سرشاری از کنار کنکور نصیب آنها می‌شود؛ این سوالی است که نهادهای نظارتی بایستی جواب دهند.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه به جای برگزاری آزمون سراسری می‌توان از روش‌های جایگزین استفاده کرد، تصریح کرد: اگر مجلس شورای اسلامی نیت خیر و قصد خدمت دارد، به‌جای آزمون گرفتن از صدها هزار نامزد انتخابات شوراها، برای تعداد محدودی که در انتخابات رای می‌آورند، دوره کوتاه‌مدت آموزشی در نظر بگیرد. این دوره می‌تواند قبل شروع کار شوراها با محتوای متناسب و مورد نیاز برگزار شود که کم هزینه و پر بازده خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به آسیب‌ها و خطرات چنین شیوه‌ای، اظهار داشت: نمایندگان مجلس توجه داشته باشند که برگزاری آزمون سراسری برای نامزدهای شوراها چه هزینه‌های سنگینی را متوجه کشور خواهد کرد و احتمال تخلفاتی از قبیل سوال فروشی و غیره نیز دور از انتظار نیست. از عوارض دیگر آن این است که برگزاری کلاس‌های پر تبلیغات تضمینی قبل از آزمون رونق کسب و کار مافیای کنکور را صد چندان خواهد کرد. خیلی حساب شده برنامه‌ریزی کرده‌اند. این از خصوصیات مافیاست که همه جا هست و هیچ کجا به چشم دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز