خبرگزاری کار ایران

محمدی میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

دورکاری ادارات، از شیوع کرونا جلوگیری می‌کند/ دولت ۵۵ درصد باقیمانده برداشت از صندوق توسعه ملی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۳۲۳

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دورکاری و استفاده از دولت الکترونیک می‌تواند در این شرایط بسیار مهم باشد، گفت: تعطیلی موارد غیرضروری که می‌تواند به صورت دورکاری انجام شود و استفاده از بستر اینترنت، از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری می‌کند.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره این که چقدر ضرورت دارد  با توجه به تشدید شیوع کرونا در سراسر کشور از جمله در تهران افراد برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ترغیب، تشویق شوند، گفت: چند مولفه بسیار مهم  در این کار دخیل است ،که باید به همه آن‌ها در کنار هم  توجه کرد تا بتوانیم موفق شویم.

این عضو کمیسیون بهداست و درمان مجلس شورای اسلامی یاد آور شد:بیماری کرونا شیوع‌اش از انسان به انسان است و هرچه تماسها بیشتر و نزدیکتر باشد میتواند شیوع این بیماری هم افزایش دهد؛ لذا بهترین راهکاری که میتوانیم چه در تهران وچه در هر جای دیگری از کشور و دنیا به کار ببریم  این است که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت ک و مردم را به استفاده از ماسک که بسیار مهم است ترغیب کنیم.

وی با بیان این‌که سوالی که مطرح می‌شود این است که چه کاری انجام دهیم تا مردم موارد بهداشتی را که بسیار مهم است رعایت کنیم، اظهار داشت:یک وجه آماده این کار فرهنگ سازی از طریق  رسانه‌ها  چه در  فضای مجازی و چه در فضای حقیقی است.

میرمحمدی میبدی تاکید کرد: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی بسیار می‌توانند مهم و تاثیر گذار باشند؛ به طور مثال رسانه ملی می‌تواند به طور جدی هشدار دهد تا برنامه‌های فنی را در این خصوص با حضور متخصصان برگزار کنند و پیامدهای اجرا نکردن این پروتکل‌ها را به صورت حقیقی، مستمر و مکرر نشان دهد.

وی ادامه داد: صداوسیما می‌تواند در ساخت فیلم‌ها، سریال‌ها و  انیمیشن‌هایی که در دستور دارد نشان دهد که رعایت نکردن پروتکل‌ها چه مضرراتی دارد. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نقش دولت به معنای عام حاکمیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم است، عنوان کرد: دولت در جلسات، نمایندگان در صحن مجلس و اعضای قوه قضاییه در اجرای پروتکل‌ها مخصوصا استفاده از ماسک پیش قدم باشند. 

وی با بیان این‌که نقش قوه مجریه در رعایت پروتکل‌ها بسیار مهم است، گفت: دولت باید به طور جد به مسئله ماسک ورود کند و آن را به قیمت مناسب در اختیار مردم دهد. دولت باید بتواند انواع ماسک را چه ماسک کودکان و چه بزرگسال را در اختیار مردم باشد.

میرمحمدی میبدی تاکید کرد: دولت باید از صنایعی که تولید ماسک و لوازم ضدعفونی‌کننده دارند، حمایت و در مناطق محروم آن‌ها را رایگان توزیع کند.

وی با تاکید بر این که دورکاری و استفاده از دولت الکترونیک می‌تواند در این شرایط بسیار مهم باشد، گفت: تعطیلی موارد غیرضروری که می‌تواند به صورت دورکاری هم انجام شود و استفاده از بستر اینترنت می‌تواند از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کند.

میرمحمدی میبدی اضافه کرد: استفاده از این موارد می‌تواند بسیار مفید باشد. باید تدبیری به کار گرفته شود تا مردم مجبور نباشد در بانک‌ها و ادارات تجمع نکنند.

وی با اشاره به تنبیه و جریمه افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، عنوان کرد: تنبیه و به عبارتی جریمه برای آن دسته از افرادی که علیرغم تذکرها رعایت نمی‌کنند درست است، زیرا در این مسئله بحث حق الناس مطرح است؛ چرا که اگر از ماسک استفاده نکنند و  فواصل اجتماعی را که بسیار هم بر آن تاکید می‌شود به طور درست رعایت نکنند، می‌توانند باعث ابتلای دیگران شوند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما امروز متاسفانه شاهد روند رو به رشد کرونا در کشور هستیم، اظهار داشت: بنده به عنوان یک پزشک خدمتتان می‌گویم حدود ۷ الی ۸ ماه است که کادر بهداشت و درمان ما به شدت تحت فشار هستند و بحث فرسودگی شغلی این عزیزان مطرح است.

وی یادآور شد: دستوری که رهبری در خصوص یک میلیارد یورو دادند متاسفانه تا امروز تنها  ۴۵ درصد پرداخت شده است، از آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی درخواست داریم ۵۵ درصد باقیمانده را در کمترین فرصت ممکن در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا بتواند مشکلات را مرتفع کندند.

میرمحمد میبدی در پایان گفت: اگر همه دست به دست هم دهیم به لطف خداوند می‌توانیم از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنیم و مانند موج اول موفق شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز