خبرگزاری کار ایران

سفارت ایران در آذربایجان:

باکو و ایروان حقوق بشر و حقوق بین‌الملل را رعایت کنند/ محکومیت حمله به افراد غیرنظامی

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۷۳۲

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با صدور بیانیه‌ای هرگونه نقض حقوق مردم بی‌گناه و کشتن و مجروح کردن آنها و نابودی و وارد کردن خسارت به اماکن، امکانات و دارایی‌های غیرنظامی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در بیانیه‌ای طرفین درگیر در مناقشه قره‌باغ را به رعایت حقوق بین الملل بشر دوستانه فراخواند و هرگونه نقض حقوق مردم بی‌گناه و نیز نابودی و ایراد خسارت به اماکن، امکانات و دارایی‌های غیرنظامی را محکوم کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بر اساس اعلام منابع رسمی جمهوری آذربایجان از جمله دفتر دادستان کل این کشور، از زمان شروع موج جدید درگیری‌های طرفین آذربایجانی و ارمنی در منطقه قره باغ و ۷ شهر پیرامونی آن، تعداد زیادی از شهروندان عادی جمهوری آذربایجان شامل زنان و کودکان کشته و زخمی و بسیاری از اماکن، امکانات و مراکز غیر نظامی نابود شده است. دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان خبر داده است که تا بامداد روز ۳ اکتبر تعداد ۱۹ نفر از مردم بیگناه کشته و ۶۳ نفر زخمی و ۴۴ اماکن و امکانات غیر نظامی و ۱۸۱ خانه ویران شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه و یادآوری عرف، هنجارها و اصول و قواعد بین‌المللی حاکم بر مخاصمات مسلحانه از جمله کنوانسیون‌های ژنو (۱۹۴۹) و پروتکل‌های الحاقی آن (۱۹۷۷) و به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در مورد حمایت از غیرنظامیان، هرگونه نقض حقوق مردم بیگناه و کشتن و وارد آوردن جراحت بر آنان و نیز نابودی و ایراد خسارت به اماکن، امکانات و دارایی‌های غیرنظامی را به شدت محکوم می‌کند و به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز