خبرگزاری کار ایران

لطفی:

حفظ وحدت و همبستگی با تمام اقوام و پیروان همه مذاهب امری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۷۰۴

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور برضرورت حفظ وحدت و همبستگی با تمام اقوام و پیروان همه مذاهب تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، نشست برنامه ریزی و هماهنگی بزرگداشت هفته وحدت صبح(یکشنبه ۱۳ مهرماه) با حضور نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور به همراه معاونین، مدیران و روسای دفاتر استانی (از طریق ارتباط تصویری) وی، نمایندگان نهاد ها و دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاونین وی در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی(علیه السلام) و همچنین گرامیداشت  هفته نیروی انتظامی، اتحاد و همدلی و اخوت اسلامی را یکی از نیازهای اساسی که بستر ساز و تداوم بخش رونق و بالندگی کشور است عنوان کرد و گفت: وحدت توصیه دینی و کلام وحی است و دشمنان اسلام و مسلمین از اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی برای تفرقه افکنی استفاده می کنند که در زمان اول انقلاب با هدایت امام راحل یکی پس از دیگری خنثی شد که از همین منظر و دیدگاه، می توان به برسی آن در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و بیانات حکیمانه و راهگشای امامین انقلاب پرداخت.

وی یکی از مصادیق بارز و عینی بصیرت را اتحاد و وحدت دانست و خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام و مسلمین با اهداف شیطانی خود در صدد نابودی اسلام هستند اگرچه راه به جایی نخواهند برد  اما عمدتاً از تفرقه افکنی بین شیعه و سنی به عنوان یک ابزار، استفاده شده است. پس وحدت، انسجام و همدلی، پرهیز از هر نوع تفرقه در این برهه یک اصل ضروری است.

نصرت الله لطفی خاطر نشان کرد: در سال های اولیه انقلاب اسلامی دشمنان همچنان در صدد سوء استفاده این اختلاف بودند که با رهنمودهای حضرت امام خمینی (قدس الله النفسه الزکیه) و بیانات راهبردی و مبنایی ایشان به عنوان یک نگاه دینی به مقوله وحدت و اخوت دینی، توطئه دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود : اقدامات شایسته ای که بعد از انقلاب اسلامی در راستای تحکیم وحدت صورت گرفته، با گذشت زمان و در سال های اخیر متاسفانه کم رنگ شده است که البته این موضوع از دغدغه عزیزان ما در مجمع تقریب مذاهب نیز می باشد و مطلوب است با توجه به شرایط کنونی برای تقویت تجلی وحدت و یکپارچگی ملت سلحشور و همیشه در صحنه با همه اقوام، مذاهب و گرایش ها بیش از بیش تلاش صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال های اولیه انقلاب اسلامی نقش موثری در ایجاد تحکیم بین شیعه و سنی داشته و در سال های اخیر با تشکیل یک کارگروه ویژه و برگزاری همایش ها در استان هایی که ترکیب جمعیتی شیعی و سنی دارند، گام های موثری را برداشته است. 

نصرت الله لطفی با اشاره به ضرورت همکاری نهادهای انقلابی در باره وحدت بین شیعه و سنی، گفت: پس از بررسی هایی که از سوی شورای معاونین مجمع تقریب مذاهب و حجت الاسلام والمسلمین آقای شهریاری صورت گرفت مقرر گردید تا از یک ظرفیت دیگری برای بزرگداشت هفته وحدت استفاده شود زیرا مجمع تقریب مذاهب بیشتر برون کشوری و مختص استان هایی با ترکیب جمعیتی شیعی و سنی است.

وی افزود: بر این اساس نیاز به کمک نهادی که تشکیلات کشوری دارد بسیار ضروری است و این افتخار به عنوان یکی از نهادهای نظام مقدس اسلامی به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در همه استان ها و شهرستان ها دفتر، نیرو و امکانات دارد سپرده شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: اگرچه نهادهای بسیاری هستند که توان و ظرفیت برگزاری این مهم را دارند اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تجربه ای که در برگزاری کنفرانس های وحدت تا سال ۶۲ دارد می‌تواند نقش و تاثیر بسزایی را در این خصوص ایفا نماید.

این مقام مسئول افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تنها نهاد قانونی فراسازمانی در ساختار حاکمیتی و نظام اداری کشور است که بیش از ۲۵ نهاد انقلابی، وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی، تشکل های مردمی و مذهبی عضو دارد و به عنوان یک نهاد کهن انقلابی انجام وظیفه می کند و بر اساس تفاهم نامه که بین مجمع تقریب مذاهب و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بسته شد این نهاد تمام تلاش خود را در جهت بالندگی و وحدت بین آحاد مردم، انسجام و همبستگی پیروان مذاهب انجام خواهد داد.

ضرورت استفاده بهینه از تقارن مبارک هفته وحدت و روز مبارزه با استکبار جهانی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: امسال در هفته وحدت تقارن مبارکی وجود دارد و روز پایانی این هفته یعنی ۱۷ ربیع الاول، با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مقارن شده که ما برنامه های گسترده ای در سطح کشور خواهیم داشت.

لطفی افزود: روز ۱۷ ربیع الاول امسال، با دو ویژگی 'جشن میلاد نبی مکرّم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و نمایش روحیه ضداستکباری مردم عزیز ایران همراه است، بنابراین بحث هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به هم گره خورده است و باید از این دو فرصت، با برگزاری برنامه های سلامت محور که متعاقباً اعلام خواهد شد، استفاده بهینه را ببریم.

وی تاکید کرد: بزرگداشت هفته وحدت، باید پاسخ عملی به اهانت وقیحانه به ساحت قدسی نبی مکرّم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) باشد و این پاسخ عملی در گستره بین المللی صورت گیرد.

لطفی افزود: به دلیل اهمیت این دو موضوع که می توان ساعت ها با استناد به مبانی قرآنی و احادیث و سخنان بزرگان به آن پرداخت، درخواست دارم در این خصوص از سوی مرکز به استان ها نیز ابلاغیه هایی ارسال شود تا اقدامات ارزنده ای در این راستا در سراسر کشور انجام پذیرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در ایام هفته وحدت، صرفاً نمی خواهیم به برپایی جشن اکتفا کنیم تصریح کرد: چرایی وحدت، با در نظر گرفتن نگاه همه مسلمانان مد نظر ماست و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در این خصوص فرمودند' هفته وحدت را یک هفته حقیقتاً پرمحتوا قرار دهیم و برافراشتن پرچم برادری و مهربانی را برای ملت و کشورمان از واجب ترین واجبات بدانیم.

لطفی ادامه داد: با این نگاه و با توکل به خداوند قادر متعال به استقبال هفته وحدت امسال و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواهیم رفت و همه ظرفیت را در راستای تقویت وحدت و اخوت در گستره کشوری به کار خواهیم گرفت.

مراسم اربعین امسال هم به مراسمی معنوی و ماندگار تبدیل خواهد شد

لطفی در ادامه این نشست با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی(علیه السلام) اظهار داشت: با توجه به این که امسال متاسفانه برگزاری پیاده روی اربعین منتفی شده است و پیاده روی اربعین را نخواهیم داشت، فراخوان عمومی برای قرائت خانوادگی زیارت اربعین، همزمان با روز اربعین حسینی(علیه السلام) اعلام شده تا اربعین امسال نیز در استمرار سایر مراسم مذهبی ماه های گذشته از جمله برگزاری دعای توسل در فروردین ماه و برنامه نیمه شعبان و بانگ لبیک یا حسین در روز عاشورا که به خوبی برگزار شد، مراسمی  ماندگار، معنوی و پرشور شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: در همین راستا، بر اساس  فراخوان عمومی که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شده، ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه۱۳۹۹ و همزمان با اربعین حسینی(علیه السلام)، قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل را در سراسر کشور خواهیم داشت.

لطفی ادامه داد: در این خصوص مکاتباتی با نهادهای مختلف انجام و هماهنگی های لازم صورت گرفته که با حضور مداحان شاخص و ارتباط مستقیم با کربلای معلی، یک فضای پرشور معنوی با هدف زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی(علیه السلام) در سراسر کشور فراهم شود.

این مقام مسئول یادآور شد: اقدام بعدی ما همزمان با روز ۲۸ صفر و رحلت جانگذار پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) است که مراسم مشابهی را در آن روز برنامه ریزی خواهیم کرد. انشاء الله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز